Mudelismifoorum Mudelismifoorum
forum.pistik.com
 
 KKKKKK   OtsiOtsi   Liikmete nimekiriLiikmete nimekiri   KasutajagrupidKasutajagrupid   RegistreeriRegistreeri 
 ProfiilProfiil   Privaatsõnumite lugemiseks logi sissePrivaatsõnumite lugemiseks logi sisse   Logi sisseLogi sisse 

Akude laadimine ja tühjenemine

 
Uus teema   Vasta teemale    Mudelismifoorum -> Mootorid, kütus, akud
Vaata eelmist teemat :: Vaata järgmist teemat  
Autor Teade
Riff



Liitunud: 3 Mai 2010
Postitusi: 1437
Asukoht: Rakvere

PostitusPostitatud: Püh Okt 19, 2014 20:21    Teema: Akude laadimine ja tühjenemine Vasta viitega

Hei,

Mul on plaanis siia kokku korjata akude laadimise ja tühjenemise erinevad graafikud erinevatel temperatuuridel. Kui ilmad lähevad jahedamaks teen uued laadimised ja tühjaks laadimised, et näha kuidas aku käitub.

Eesmärk ja kasutusala:
saadud andmete põhjal saab hiljem hinnata, kuidas aku hakkab käituma erinevate temperatuuride juures. NB! tegemist on indikatiivsete väärtuste ja järeldustega, mida peaks olema võimalik kasutada praktikas, kuid ei pretendeeri 100% tõele. Kasutada infot omal vastutusel!

Alustan LiFePo4 akudega
Väljavõte A123 infolehelt


NB! Oluline on tähele panna, mis toimub nii mahtuvuse kui ka pingega temperatuuri muutudes!


Hyperion G3 LiFe 2s1p 2100mAh 5C, LAADIMINE
Laadimisvool 2,1A
Keskkonna temperatuur ~21 kraadi C




Hyperion G3 LiFe 2s1p 2100mAh 5C, TÜHJAKS LAADIMINE
Laadimisvool 1A
Keskkonna temperatuur ~21 kraadi C




Nano Tech LiFe 2s4p 3400 mAh 20C, LAADIMINE
Laadimisvool 4A
Keskkonna temperatuur ~22 kraadi C



Nano Tech LiFe 2s4p 3400 mAh 20C, TÜHJAKS LAADIMINE
Laadimisvool 4A
Keskkonna temperatuur ~22 kraadi C


_________________
T-Rex 600 EFL DFC 3GX HV; T-Rex 600N DFC 3GX OS55 LimitedEdition HV; HK250GT - DFC 3gx savöx jne Smile ; RF 5,5G; DX9; RoboCat 280


Viimati muutis seda Riff (Nelj Okt 23, 2014 13:50). Kokku muudetud 1 kord
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum
Oehh



Liitunud: 12 Juuli 2007
Postitusi: 1196
Asukoht: Tallinn

PostitusPostitatud: Nelj Okt 23, 2014 1:16    Teema: Vasta viitega

Kas aku enese küljes saab olema termoandur?
"Ilmaennustuse" põhjal selliseid teaduslikke uurimusi teha pole kuigi adekvaatne.
aku käitumine sõltub ikka tema enese temperatuurist...
Keskonna temperatuur küll mõjutab akut aga kui palju ?
... sõltub ikka omakorda sellest kas aku ka ise oma tempi muudab
...kui hea on õhuvahetus aku ümbruses,

Kui juba "teadusega" tegeleda siis ikka andur otse aku külge
ja anduri peale veel tükk foamit, et väliskeskond anduri näitu võimalikult vähe "nihutaks"
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum Saada e-mail
Riff



Liitunud: 3 Mai 2010
Postitusi: 1437
Asukoht: Rakvere

PostitusPostitatud: Nelj Okt 23, 2014 9:54    Teema: Vasta viitega

Esiteks ei ole tegemist teadustööga, vaid indikatiivsete andmetega!

Andur on alati olnud aku pinna lähedal ning akude temperatuur on saanud ühtlustuda keskkonna temperatuuriga.

Õhu liikumisega ma ei arvesta. Peab küll teadma, et lahtise lennumasina puhul mõjutab ka tuul temperatuuri muutuse kiirust ning kõrgemal on temperatuur madalam kui maapinna lähedal.

Usun, et sellised lihtsamad mõõtmised ning hiljem järelduste tegemine nende baasil on meie tegevuse juures juba piisavalt täpne.

See, kas anduri jures temp on natuke nihutatud või mitte ei ole väga oluline, antud juhul. Olulisem on kätte saada erinevate temperatuuri vahemike juures aku pinge/mahtuvuse muutus, mida saab hiljem praktikas kasutada.
_________________
T-Rex 600 EFL DFC 3GX HV; T-Rex 600N DFC 3GX OS55 LimitedEdition HV; HK250GT - DFC 3gx savöx jne Smile ; RF 5,5G; DX9; RoboCat 280


Viimati muutis seda Riff (Püh Märts 20, 2016 0:28). Kokku muudetud 1 kord
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum
Riff



Liitunud: 3 Mai 2010
Postitusi: 1437
Asukoht: Rakvere

PostitusPostitatud: Reede Okt 24, 2014 16:15    Teema: Vasta viitega

Sain just uued A123 akuelemendid kätte, läheb 2s aku ehitamiseks. Panen peatselt ka selle aku testimise tulemused kirja. Akud on tellitud Elfa-st .
Elfa 69-016-68
LiFePO4-Battery 3.3 V 2500 mAh, ANR26650M1-2500+LFZ

https://lh4.googleusercontent.com/-6W2_H3YIZgs/VEo_dI3WmYI/AAAAAAAAB7c/87Z30yaIi0Q/w478-h849-no/WP_20141024_14_35_35_Pro.jpg
https://lh6.googleusercontent.com/-wv9I10lSPgk/VEo_dR2qykI/AAAAAAAAB7g/97_gflBxo8k/w1358-h765-no/WP_20141024_14_36_02_Pro.jpg
Tulemas järgmisena:

A123 LiFePo4 2s1p 2500 mAh 20C, LAADIMINE
Laadimisvool 4A
Keskkonna temperatuur ~22/25 kraadi C



A123 LiFePo4 2s1p 2500 mAh 20C, TÜHJAKS LAADIMINE
Laadimisvool 4A
Keskkonna temperatuur ~22/26 kraadi C


_________________
T-Rex 600 EFL DFC 3GX HV; T-Rex 600N DFC 3GX OS55 LimitedEdition HV; HK250GT - DFC 3gx savöx jne Smile ; RF 5,5G; DX9; RoboCat 280
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum
Riff



Liitunud: 3 Mai 2010
Postitusi: 1437
Asukoht: Rakvere

PostitusPostitatud: Teis Okt 28, 2014 0:57    Teema: Vasta viitega

Teen ka Hyperionile uued mƵƵtmised 4A juures. Hiljem on hea erinevaid mƵƵtetulemusi kohakuti panna.
_________________
T-Rex 600 EFL DFC 3GX HV; T-Rex 600N DFC 3GX OS55 LimitedEdition HV; HK250GT - DFC 3gx savöx jne Smile ; RF 5,5G; DX9; RoboCat 280
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum
Reasta teated:   
Uus teema   Vasta teemale    Mudelismifoorum -> Mootorid, kütus, akud Kõik ajad on GMT + 3 Tundi
Lehekülg 1, lehekülgi kokku 1

 
Hüppa:  
Sa ei saa teha siia alafoorumisse uusi teemasid
Sa ei saa vastata siinsetele teemadele
Sa ei saa muuta oma postitusi
Sa ei saa kustutada oma postitusi
Sa ei saa hääletada küsitlustes


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group