Mudelismifoorum Mudelismifoorum
forum.pistik.com
 
 KKKKKK   OtsiOtsi   Liikmete nimekiriLiikmete nimekiri   KasutajagrupidKasutajagrupid   RegistreeriRegistreeri 
 ProfiilProfiil   Privaatsõnumite lugemiseks logi sissePrivaatsõnumite lugemiseks logi sisse   Logi sisseLogi sisse 

Õhuavad balsa lennukil ?

 
Uus teema   Vasta teemale    Mudelismifoorum -> Algajatele lennukitest
Vaata eelmist teemat :: Vaata järgmist teemat  
Autor Teade
shwipster



Liitunud: 13 Jan 2015
Postitusi: 5
Asukoht: Tallinn

PostitusPostitatud: Püh Jan 18, 2015 13:58    Teema: Õhuavad balsa lennukil ? Vasta viitega

Kas oleks mõistlik jätta õhuavad ette ja taha et jahutaks elektroonikat ? Kas õhuniiskus ei hakka balsat ja elektroonikat kiusama ? Mõjutab see juhitavust, eelkõige suuremate tuulte puhul ?
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum
särts



Liitunud: 8 Nov 2008
Postitusi: 657

PostitusPostitatud: Püh Jan 18, 2015 15:17    Teema: Õhuavad Vasta viitega

Õhuavade asukoht sõltub ikkagi lennuki konstruktsioonist/disainist.Suvel lennutades seda niiskust niipalju nüüd ka ei ole,et hakkaks elektroonikat rikkuma.Kui just vihmaga ei lennuta.Regulaatori otsad saab silikooni või kuumaliimiga hermeetiliseks teha,vastuvõtja eraldi pakendisse jne.Aga esmalt võiks olla lennuki pilt või joonised,et oskaks täpsemalt vastata.
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum
tikka



Liitunud: 31 Jan 2007
Postitusi: 878
Asukoht: Rakvere

PostitusPostitatud: Püh Jan 18, 2015 18:52    Teema: Re: Õhuavad balsa lennukil ? Vasta viitega

shwipster kirjutas:
Kas oleks mõistlik jätta õhuavad ette ja taha et jahutaks elektroonikat ?

On mõistlik, minul on kõik elektrikad nii ehitatud, et mootor, ESC ja jõuaku jahutust saaksid. Kasutan nö pöidlareeglit, et õhu väljumisava on kaks lorda suurem sisenemisavast. Mudeli välimus on ka minu jaoks oluline.

shwipster kirjutas:

Kas õhuniiskus ei hakka balsat ja elektroonikat kiusama ? Mõjutab see juhitavust, eelkõige suuremate tuulte puhul ?


Kui õhuniiskus on alla 100% ehk ei lennuta udus, uduvihmas, vihmas, lumesajus, jääudus jms, ei tohiks probleemi olla. Mõistlikkuse piirides tehtud õhuavad juhitavust üldjuhul eriti ei mõjuta. Tuule tugevus pole oluline, sest mudel lendab ikka oma kiirusega õhu suhtes. Jahutusavad suurendavad õhutakistust, aga jällegi on see mõju normaalsuse piirides tehtud avade puhul väga väike ja mudel suudab maa suhtes vastu normaalse tugevusega tuult lennata.

Kui mudeli sisemus saab mingil põhjusel niiskeks (näiteks külmast tuppa minnes tekib kondensaat) võib toimida nii nagu vette kukkunud telefoni puhul. Lased enne aku uuesti külge ühendamist mudelil korralikult mõned päevad kuivada. Võistlustel olen udus ja tibutavas vihmas lennutanud ja siiani pole midagi juhtunud.
_________________
Mudelite pildikogu
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum
Erki.K



Liitunud: 15 Veeb 2014
Postitusi: 254
Asukoht: Saare mk

PostitusPostitatud: Esm Jan 19, 2015 1:36    Teema: Vasta viitega

Millne osa elektroonikast üle kuumeneb? Tekkis lihtsalt teema seoses uudishimu.
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum
ulmeKulgur



Liitunud: 2 Okt 2009
Postitusi: 248

PostitusPostitatud: Esm Jan 19, 2015 1:48    Teema: Vasta viitega

Mootorikontroller on üks esimesi. Ise olen ka raske töö käes sulanud servot näinud, aga see oli ebanormaalses olukorras (katusele kinni jäänud, pult välja lülitatud, servo võis üritada nüri näoga läbi lõputakistuse pürgida).
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum
cuprum



Liitunud: 9 Märts 2007
Postitusi: 1535
Asukoht: EEKE

PostitusPostitatud: Esm Jan 19, 2015 7:16    Teema: Vasta viitega

Erki.K kirjutas:
Millne osa elektroonikast üle kuumeneb? Tekkis lihtsalt teema seoses uudishimu.


Normaalolekus see osa, mida vool läbib Wink Mida suurem vool, seda suurem soojuseraldus. Lihtlabane füüsika ütleb, et eralduv võimsus sõltub voolust ja takistusest. Takistusevaba pole mitte ükski komponent, seega soojeneb kõikjal.

Suuremad voolud aga läbivad

1. ESC
2. Mootor
3. Aku
4. jõu-juhtmed (NB! Ühenduskohad, pistikud)
5. Ajud (protsessorid on suht suured voolutarbijad)
6. listi lõppu jah servod/servojuhtmed. Normaaloludes ja normaalsuuruses mudelite korral seal voolud suht väikesed.


Oooot, kas jäi veel mõni elektriga käiv komponent mainimata Wink
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum AIM Aadress MSN Messenger
shwipster



Liitunud: 13 Jan 2015
Postitusi: 5
Asukoht: Tallinn

PostitusPostitatud: Esm Jan 19, 2015 11:22    Teema: Vasta viitega

Aitähh tikka. Tundub, et kõik oluline sai vastatud Smile
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum
Reasta teated:   
Uus teema   Vasta teemale    Mudelismifoorum -> Algajatele lennukitest Kõik ajad on GMT + 3 Tundi
Lehekülg 1, lehekülgi kokku 1

 
Hüppa:  
Sa ei saa teha siia alafoorumisse uusi teemasid
Sa ei saa vastata siinsetele teemadele
Sa ei saa muuta oma postitusi
Sa ei saa kustutada oma postitusi
Sa ei saa hääletada küsitlustes


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group