Mudelismifoorum Mudelismifoorum
forum.pistik.com
 
 KKKKKK   OtsiOtsi   Liikmete nimekiriLiikmete nimekiri   KasutajagrupidKasutajagrupid   RegistreeriRegistreeri 
 ProfiilProfiil   Privaatsõnumite lugemiseks logi sissePrivaatsõnumite lugemiseks logi sisse   Logi sisseLogi sisse 

rakettmootori staatiline test

 
Uus teema   Vasta teemale    Mudelismifoorum -> Raketimudelism
Vaata eelmist teemat :: Vaata järgmist teemat  
Autor Teade
nils



Liitunud: 24 Aug 2017
Postitusi: 16

PostitusPostitatud: Püh Okt 01, 2017 18:15    Teema: rakettmootori staatiline test Vasta viitega

Sain mingi suva kaalu ja otsustasin ära mõõta, et palju mu põlve otsas valmistatud suhkruraketi mootor ka tõsta jõuaks. 50mm solgitoru sisse tehtud rakettmootor surus kaalu allapoole 2,5 kg. Mootori enda mass on sealt maha reguleeritud vastavate kaalu vidinate abil.
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum
Erki.K



Liitunud: 15 Veeb 2014
Postitusi: 252
Asukoht: Saare mk

PostitusPostitatud: Esm Okt 02, 2017 23:18    Teema: Vasta viitega

Põlemisaega ka mõõtsid? Kaliibri ja impulsi jõu järgi võiks liigitada HPR2.
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum
nils



Liitunud: 24 Aug 2017
Postitusi: 16

PostitusPostitatud: Teis Okt 03, 2017 15:18    Teema: põlemise aeg Vasta viitega

Selle mootoriga tahtsin ma tegelikult testida säilivust. Teatavasti on suhkruraketi kütus selline, et imab ülima isukusega õhus oleva niiskuse enda sisse. Düüsi peale teibi kleepimine ei aita ka alati.

Seekord tegin mootori valmis mitu nädalat tagasi ja jätsin düüsiaugu puurimata. Düüsiaugu tegin alles katsetamise päeval. Paistab, et see on küll kindel meetod säilivuse tagamiseks.

Teen varsti uue katsemootori, kus panen kütusekogused ka ilusasti kirja, et pärast oleks saadud aegadega midagi peale hakata.

Niipalju sain siiski teada, et milline on valge ja punase suhkruraketi kütuse vahe siis, kui need põlevad kõrgema rõhu all. Normaalse õhurõhu korral ehk väljaspool rakettmootori kesta põledes põleb punane 2 korda kiiremini. Rakettmootori sees tekitab aga punane kütus 5 korda rohkem tõstejõudu kui valge.
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum
ulmeKulgur



Liitunud: 2 Okt 2009
Postitusi: 246

PostitusPostitatud: Laup Okt 07, 2017 21:53    Teema: Vasta viitega

Tuletab mulle kah meelde, et õige palju teoreetilisi andmeid on kogumata...

...aga näh, hetkel pole üldse aega.

Säilivuse kohta: ma olen mõnikord kuuma kütuse küünlavahaga üle määrinud. ( Loomulikult mitte põleva küünla vahaga! :P ) Säärane kaitsekiht pikendab tema hoidmise aega. Samas, ma reeglina ei hoia mootoreid üle ööpäeva... ja reeglina hoian neid hea tihendiga plastist võileiva karbis. :)
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum
nils



Liitunud: 24 Aug 2017
Postitusi: 16

PostitusPostitatud: Esm Okt 16, 2017 9:00    Teema: staatilise testi video Vasta viitega

Sain nüüd mahti video ka teha:

Siin 12 mm düüsiga versioon. Kiiret kütust on torus 18mm, aeglast kütust 23 mm ja lõpuks 1 gramm kiiret kütust langevarju tarbeks.
https://youtu.be/M_WZ72pLgGg

Siin sama aga 10 mm düüsiauguga. Selle peale kest enam vastu ei pidanud.
https://youtu.be/4ZALy1xwjFk

Viimasel on lisaks veel üks osa eriti aeglast kütust soodaga. Seetõttu nii pikalt veel järgi tossab.
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum
Reasta teated:   
Uus teema   Vasta teemale    Mudelismifoorum -> Raketimudelism Kõik ajad on GMT + 3 Tundi
Lehekülg 1, lehekülgi kokku 1

 
Hüppa:  
Sa ei saa teha siia alafoorumisse uusi teemasid
Sa ei saa vastata siinsetele teemadele
Sa ei saa muuta oma postitusi
Sa ei saa kustutada oma postitusi
Sa ei saa hääletada küsitlustes


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group