Mudelismifoorum Mudelismifoorum
forum.pistik.com
 
 KKKKKK   OtsiOtsi   Liikmete nimekiriLiikmete nimekiri   KasutajagrupidKasutajagrupid   RegistreeriRegistreeri 
 ProfiilProfiil   Privaatsõnumite lugemiseks logi sissePrivaatsõnumite lugemiseks logi sisse   Logi sisseLogi sisse 

Algaja I raadiojuhitav lennuk.
Mine lehele 1, 2, 3  Järgmine
 
Uus teema   Vasta teemale    Mudelismifoorum -> Algajatele lennukitest
Vaata eelmist teemat :: Vaata järgmist teemat  
Autor Teade
[J]



Liitunud: 28 Aug 2005
Postitusi: 2725
Asukoht: Tallinn

PostitusPostitatud: Nelj Sept 28, 2006 19:51    Teema: Algaja I raadiojuhitav lennuk. Vasta viitega

Annan siin vihje ühest väga stabiilsest ja paljude jaoks ennast õigustanud lennukist:

http://shop.graupner.de/webuerp/servlet/AI?ARTN=6232

Inimene, kes oskab lugeda ja loetust aru ka saab, oleks suuteline sellisega suure tõenäosusega ka ilma kõrvalise abita tulemusteni jõudma.
Lennuk on väga stabiilne ja suudab teha ettenähtud akuga üle 10-minutisi lende.
Lennukil on kasutatud ka LiPo akusid ja nendega on lennuajad küündinud 40 minutini:

http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=183675

Edu julgetele katselendajatele!
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum
mart



Liitunud: 15 Aug 2006
Postitusi: 498
Asukoht: Wermelskirchen

PostitusPostitatud: Nelj Sept 28, 2006 20:24    Teema: Vasta viitega

Ilus mänguasi, päris lennukölbulik.

Mis eelised vöiksid Graupner Tipsy´l vörreldes Multiplexi EasyStar´iga olla?

Easystar on vast 5..10 EUR kallim, aga tehtud palju paremast vahust, vastupidavam.

Mart.
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum
[J]



Liitunud: 28 Aug 2005
Postitusi: 2725
Asukoht: Tallinn

PostitusPostitatud: Nelj Sept 28, 2006 20:43    Teema: Vasta viitega

Üheks eeliseks peaks olema suure nurgaga kõrvad, tänu millele ta ennest kiiresti ise õiget pidi oskab keerata. Mõned soovitavad kõrvad väiksema nurga alla kleepida, aga päris algajal seda kindlasti teha ei tasu.
Vahelduseks on kah, saab head algaja lennukit isegi valida ning osta koguni Eesti poodidest (osa raha tiirleb veel veidi enne Eestis kui lootusetult välismaale kolib).
Selle lennuki edasiarendus on muide Terry:

http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=183646

mis pidavat ka olema suurepärane lendaja, aga väikese tiiva V-kuju tõttu vist päris algajale pole mõistlik.
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum
[J]



Liitunud: 28 Aug 2005
Postitusi: 2725
Asukoht: Tallinn

PostitusPostitatud: Esm Okt 02, 2006 19:12    Teema: GRAUPNER TIPSY Vasta viitega


Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum
Ervin2



Liitunud: 23 Märts 2006
Postitusi: 1778
Asukoht: tallinn & harjumaa

PostitusPostitatud: Esm Okt 02, 2006 22:44    Teema: Vasta viitega

Pole küll ise proovinud ,aga vaatasin et algajale oleks ka midagi sarnast ok.
http://www.modellhobby-shop.de/modellhobby/index.php?show=details&product_id=3164&ktg=198
Foorumites ka veel see:
http://www.modellhobby-shop.de/modellhobby/index.php?show=details&product_id=2763&ktg=198
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum Saada e-mail Vaata liikme veebilehte MSN Messenger
[J]



Liitunud: 28 Aug 2005
Postitusi: 2725
Asukoht: Tallinn

PostitusPostitatud: Nelj Jan 11, 2007 22:42    Teema: Vasta viitega

Turule on ilmunud veel üks spetsiaalselt algajale mõeldud lennuk Electro UHU:
http://shop.graupner.de/webuerp/servlet/AI?ARTN=9400

Piper3-st minu meelest lendajana etem ja kuulsa Multiplexi EasyStari lähisugulane.


http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXFRU7&P=ML


Viimati muutis seda [J] (Püh Apr 12, 2009 11:24). Kokku muudetud 2 korda
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum
Marek



Liitunud: 26 Juuli 2005
Postitusi: 2907

PostitusPostitatud: Reede Jan 12, 2007 15:03    Teema: Vasta viitega

Vot vot, see UHU, see alumine pildil olev NextStar oli Vanal (Matil) ka. Ma soovitan soojalt seda algajale!!!
_________________
Mudelite kroonika
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum
mart



Liitunud: 15 Aug 2006
Postitusi: 498
Asukoht: Wermelskirchen

PostitusPostitatud: Reede Jan 12, 2007 15:34    Teema: Vasta viitega

Peale rahulike lennuomaduste on neil ka küllalt mahukas kere, mille sisse hulgaliselt asju topitud. Alates fotoaparaatidest kuni video ja muude jälgimisseadmeteni.
Kui esimesed lennukogemused sellise mudeliga lihtsalt omandatud, siis edaspidi pole igavust vaja karta.
http://www.youtube.com/watch?v=CO-wXeS_wSM
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum
vallojoe



Liitunud: 8 Aug 2006
Postitusi: 501
Asukoht: Tallinn/Harjumaa

PostitusPostitatud: Reede Jan 12, 2007 16:15    Teema: Vasta viitega

Pistikus olev tipsy on mootoriga või ilma? Hinna järgi kahtlustaks, et ilma.
Tekkis täitsa mõte mingi selline aparaat lisaks kopterile muretseda. Smile
Siis on veel lennukisse käiv elektroonika ka juurde vaja - vastuvõtja, kiiruseregulaator, servod, aku.
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum MSN Messenger
mart



Liitunud: 15 Aug 2006
Postitusi: 498
Asukoht: Wermelskirchen

PostitusPostitatud: Reede Jan 12, 2007 16:40    Teema: Vasta viitega

Sellele mudelile oleks kasulik edasiarendusena juba outrunner koos lipodega. Nii oleks ajami kaal väiksem, ku originaalis, lennuaega paarikordselt ja vöimsust vähemalt topelt.
Sellise setupiga saab juba ka edukalt vigurlendu teha.
Nägin, kus vigurlennu vöistlusel lendas EasyGlider. Sellega lennati köik vigurid, mis teisedki mudelid tegid.
Mudel startis laua plaadilt, nii, et algatuseks oli vaid prop üle laua serva ja kui mootor käima pandi, siis startis pea kohapelt ülesse.
Päris pönev oli vaadata. Vöitjate hulka sellega ei saanud, kuid lennuomadused olid muljetavaldavad.
Muidugi ka piloodi oskused.
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum
vallojoe



Liitunud: 8 Aug 2006
Postitusi: 501
Asukoht: Tallinn/Harjumaa

PostitusPostitatud: Reede Jan 12, 2007 16:53    Teema: Vasta viitega

outrunner - mis see on? sry ma loll kui lauajalg Smile
Iseenesest käis lipo mõte peast korra läbi küll. Samas enne tasuks vist üldse lendamise tunnetus kätte saada?
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum MSN Messenger
mart63



Liitunud: 24 Juuli 2006
Postitusi: 2507
Asukoht: Tallinn,Mustamäe

PostitusPostitatud: Reede Jan 12, 2007 19:24    Teema: Vasta viitega

Outrunner-välisrootoriga harjadeta elektrimootor
_________________
Mudelite galerii
58502020
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum MSN Messenger
[J]



Liitunud: 28 Aug 2005
Postitusi: 2725
Asukoht: Tallinn

PostitusPostitatud: Reede Jan 12, 2007 19:24    Teema: Vasta viitega

http://forum.pistik.com/viewtopic.php?t=369

Töötada võivad lõputult, sest kulumas ainult paar laagrit.
Arvuti kõvakettamootori moodi asi.


Viimati muutis seda [J] (Laup Jan 13, 2007 0:38). Kokku muudetud 3 korda
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum
vallojoe



Liitunud: 8 Aug 2006
Postitusi: 501
Asukoht: Tallinn/Harjumaa

PostitusPostitatud: Reede Jan 12, 2007 20:15    Teema: Vasta viitega

Selge pilt.
Nüüd oleks vaja välja mõelda, palju veel rahakotti lisaks lennukile kergendada tuleb.
35 MHz saatja on olemas.
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum MSN Messenger
Submarin



Liitunud: 27 Aug 2006
Postitusi: 825
Asukoht: Tln

PostitusPostitatud: Reede Jan 12, 2007 20:30    Teema: Vasta viitega

mul samas asi..sain kere koos mootoriga (ilma harjateta) nüüd vaja micro servot,kiiruseregu. ja LiPo akut....mõne tuhandega tuleb arvestada Shocked aga ei nuta Smile
_________________
Futaba T8FG
TBS Discovery
GoPro 3 BE +

51980760
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum MSN Messenger
[J]



Liitunud: 28 Aug 2005
Postitusi: 2725
Asukoht: Tallinn

PostitusPostitatud: Reede Jan 12, 2007 23:15    Teema: Vasta viitega

Outrunneriga ja kvaliteetsete 10 grammiste servodega parda saaks lennukile kokku 100 grammiga.

LiPo akuga lendaks sama lennukaalu juures umbes 4 korda kauem kui NiMH-dega. Siis 15 minuti asemel 1 tunni kanti. Nii palju pole vist vajagi ja LiPo-de laadija raha jääks alles!
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum
vallojoe



Liitunud: 8 Aug 2006
Postitusi: 501
Asukoht: Tallinn/Harjumaa

PostitusPostitatud: Laup Jan 13, 2007 0:08    Teema: Vasta viitega

Laadijal on mingisugune lipo tugi olemas, iseasi, kui hea see on.
Aga noh, vaatame, mis järgnev kuu rahakotti toob.
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum MSN Messenger
vana



Liitunud: 5 Sept 2006
Postitusi: 676
Asukoht: Tallinn, Õismäe

PostitusPostitatud: Laup Jan 13, 2007 0:15    Teema: Vasta viitega

EasyGlideri suur eelis on tema 1600mm pinnaulatus ja elastne vahust konstruktsioon.
Puudused:
Aeglaselt lendav, mis algajale muidugi puudus pole. Samas ei kannata ta sugugi tuult, eriti külgtuult. Üles painutatud tiivaotsad võtavad kohe “tuule alla” ja kui kõrgust napib, mättas ongi. Väike pöördetüür ei hoia üle 5 m/s tuult. Eleronide puudumine anna tunda.
Ise ma “upgradeśin” oma EasyGliederi: lisasin tiivale tugevduseks söevarda ja kaks eleroniservot. Kerele kleepisin esiosa põhja ja külgedele männiliistud, tugevdasin ka sabaosa.
Mootoriks panin 250W kiire 3200p/V (prop. max. 6 cm) välisrootoriga kolmefaasilise. On ka 2.2Ah 3S LiPo, kuid siiski proovisin möödunud nädalavahetusel esimest korda 7 AA NiMH pakiga.
Teine mudel, kiirem ja kannatab tänu eleronidele paremini külgtuult. AA akud olid küll nõrgavõitu, kui kolmefaasiline võtab palju vähem voolu - ei saanudki seekord pakki tühjaks.
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum Saada e-mail
PeepK



Liitunud: 29 Sept 2006
Postitusi: 91
Asukoht: Tallinn

PostitusPostitatud: Laup Jan 13, 2007 0:18    Teema: Vasta viitega

endale valisin kopteri kõrvale Mardi mainitud Multiplex Easy Glider Electric'u. asi jõudis kohale suve lõpus ja enne praeguseid külmi jõudsin seda lennutada 4-5 korda. ei kahetse valikut, igavesti mõnus vaheldus. mõningased kopteri kogemused ja natuke simut ning esimesel lennul polnud sees mingit värinat ja maandumine oli ka enam-vähem. Peale esimest kõvemat ninapidi põldu panekut mõtlesin kurvalt et nüüd on ribad taga. aga ei midagi, rapsisin mulla maha ja uuesti õhku.

Vallo, kui oled lennukitest huvitatud siis selline soovitus. kardan et mootorlennukiga läheb sul raskeks, vähemalt alustada. EasyGlideri mõõdus plaaner on suht rahulik ja annab aega reageerida ning on uskumatult vastupidav ja lihtsalt lapitav (ilmselt, pole veel vaja olnud). Sellele on olemas mudel FMS-s (tõmmata saab Multiplexi kodukalt). Harjuta simus ja kui asi käpas siis annan enda oma proovida. näpuga katsuma võid tulla kasvoi homnepäev. kui meeldib siis enda oma (analoogiline olemas ka Graupneril) võid saada õhku mõne nädala pärast. ise liimisin värgi kokku ühe õhtuga ja elektripoolega läks veel paar (tegin mitte päris juhendi järgi). kui pistiku-Lauri saab õpilase-juhendaja värgi käima siis saad vast sellega ise ka muid proovida.

konkreetselt EasyGlider Electric'u hinnast. mehhaanika + mootor (harjastega 400 on komplektis) ca 70 eur. juurde ostsin vastuvõtja (ppm sündikas ca 60 eur), akud (kahe 8-purgise jagu ca 600 kr, kokku jootsin ise) ja kaablit-pistikuid. mootori regu ja servod olid juba olemas.


Peep
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum
PeepK



Liitunud: 29 Sept 2006
Postitusi: 91
Asukoht: Tallinn

PostitusPostitatud: Laup Jan 13, 2007 0:34    Teema: Vasta viitega

Vana, sul oli ju EasyStar, mitte EasyGlider? EasyGlideri tiivaulatus on 1.8m ja eleronid olemas. ise lootsin ka et EasyGlider kannataks rohkem tuult.

PeepK
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum
vana



Liitunud: 5 Sept 2006
Postitusi: 676
Asukoht: Tallinn, Õismäe

PostitusPostitatud: Laup Jan 13, 2007 2:04    Teema: Vasta viitega

Õige Peep. EasyStar oli ja on. Segamini ajasin!
Tellisin ka E.Gliederi lapsele el. plaaneri stardi ja maandumise harjutamiseks.
Küsimus: kas E Glideril on üks või kaks eraldi eleronide servot?
Head ööd
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum Saada e-mail
PeepK



Liitunud: 29 Sept 2006
Postitusi: 91
Asukoht: Tallinn

PostitusPostitatud: Laup Jan 13, 2007 12:21    Teema: Vasta viitega

easyglideri eleronidel on eraldi servod. augud täpselt hiteci hs-55 jaoks, juhend ütleb et tuleb liimiga fikseerida aga ma tõmbasin lihtsalt pakketeibi peale (servo jääb täpselt tiiva pinnaga tasa) ja pole näha et liiguks. juhend saadaval multiplexi kodukalt. anal isend olemas ka graupneril (nime hoobilt ei mäleta), juhend ka saadaval. kõrgus- ja pöördetüüride augud täpselt hs-81 järgi ja juhendi järgi ka vaja liimida, aga tegin nii nagu graupneril (liimisin servode kinnituste alla klaasplasti ribad ja kinnitasin kruvidega). räägime veel enne kui kokku hakkad panema, on veel soovitusi.

Peep
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum
mart



Liitunud: 15 Aug 2006
Postitusi: 498
Asukoht: Wermelskirchen

PostitusPostitatud: Laup Jan 13, 2007 12:54    Teema: Vasta viitega

Omal mul kahjuks EasyGliderit pole, kuid üritan kommenteerida, mida teistel näinud.
Kiirema lennu ja akrobaatika jaoks on nad EG´d tugevdanud, mitte söe vöi muude varraste, vaid klaaskiude sisaldava teibiga.
Teibitud on kogu kere alumisel küljel ninast sabani.
Pind kaetakse enne aerosoolpakendist spets liimiga, lastakse veidi kuivada ja siis teip pinge all peale. Peab muidugi vaatama, et keret köveraks ei vea. Teine teip samas stiilis kere ülemisele poolele alates lahtikäivast kabiini osast. Vajadusel ka kere külgedele.
Samuti pingutusteip tiivale.
Teip püsib vahul vaid liimiga kombineerides, Spraying glue M90 3M .
See annab vaid minimaalselt kaalu, kuid väga hea jäikuse.
Siinkandis nimetatakse neid slowleineriteks.
Meie platsil peamiseks "julgustükiks" viimasel ajal on selili lennul okastraataia alt läbi, ca 50..60cm maast, siis kohe pööre üle okastraadi tagasi, edasi teise platsi servani, ca 20m, öigetpidi okastraadi alt läbi ja kohe pööre üle traadi tagasi, selili üle platsi jne.
Vöetakse 5 ringi aeg. Parem valib menüü ja kehvemad teevad välja McDonaldsis vöi türklasste söögikohas.
Kasutuses on 2400..3200 LiPo akud, 3-4 purki. Mootoriks erinevad outrunnerid, vöimsusega ca 300-800W.
Viimasel juhul stardib mudel nagu helikoptergi maast otse ülesse, seisab ca 85° nurga all lauajupi najal vöi lihtsalt laua peal. Mootori kaaluks ca 120g.
Loodan, et leian sellel aastal ka aega kaasa teha.
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum
PeepK



Liitunud: 29 Sept 2006
Postitusi: 91
Asukoht: Tallinn

PostitusPostitatud: Laup Jan 13, 2007 13:55    Teema: Vasta viitega

minu easyglider on kaasasoleva 400-mootoriga, akudeks intellect 1400 nimh-d x 8. lennukites algaja, teine kord Allikul. olin suht madalal ja järsku viis tuulehoog ja ilmselt sellest ka juhtimisvead lennuki autode (Kuno, Kolja, minu ja veel üks) kohale. ei suutnud seda ka eemale saada: stallis, kukkus, liiga palju gaasi, otse üles aga mootor pole liiga tugev ja kukub kohe jälle jne. nii ma tegin mõne m kõrgusel autode kohal esimest korda elus mitu 3-5 m surmasõlme. Kuno viskas vist kõhuli maha Smile)) ei saanud autodele pihta, kopterirefleksidest oli ikka kasu.

Peep
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum
[J]



Liitunud: 28 Aug 2005
Postitusi: 2725
Asukoht: Tallinn

PostitusPostitatud: Laup Jan 13, 2007 14:07    Teema: Vasta viitega

EasyGlider
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum
vallojoe



Liitunud: 8 Aug 2006
Postitusi: 501
Asukoht: Tallinn/Harjumaa

PostitusPostitatud: Laup Jan 13, 2007 17:36    Teema: Vasta viitega

Ma usun, et easyglider on ilmselt lihtsam lennata minusugusele kobakäpale, kui tipsy, aga minu jaoks miinuseks jääb suurus - just korralike hoiustamistingimuste puudumise tõttu.
Nagu Peebu jutust aru saan, siis on targem võimsam mootor muretseda.
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum MSN Messenger
PeepK



Liitunud: 29 Sept 2006
Postitusi: 91
Asukoht: Tallinn

PostitusPostitatud: Laup Jan 13, 2007 19:26    Teema: Vasta viitega

easyglideri suurus pole mingi probleem. tiivaulatus on küll 1.8m aga tiivad käivad küljest ja puhkehetkel võtab kogu kraam mul kapi otsas ca 20x100cm pinda. asja saaks veel kompaktsemaks kui hor stabilisaator oleks lahtikäiv. prantslased olevat ka selle lahendanud aga pole näinud kuidas. kaasasolev mootor on alustuseks täiesti ok.

Peep
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum
Submarin



Liitunud: 27 Aug 2006
Postitusi: 825
Asukoht: Tln

PostitusPostitatud: Laup Jan 13, 2007 19:30    Teema: Vasta viitega

mitte et mul lennukeid vähe oleks aga keegi oma EasyGlider ära ei müü odava hinnaga Smile
_________________
Futaba T8FG
TBS Discovery
GoPro 3 BE +

51980760
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum MSN Messenger
vana



Liitunud: 5 Sept 2006
Postitusi: 676
Asukoht: Tallinn, Õismäe

PostitusPostitatud: Laup Jan 13, 2007 23:38    Teema: Vasta viitega

Mart
Tsiteerin::
Kiirema lennu ja akrobaatika jaoks on nad EG´d tugevdanud, mitte söe vöi muude varraste, vaid klaaskiude sisaldava teibiga

Minu samuti Miltiplexi 1600 tiivaulatusega Magistrill on komplektis umbes taoline lineaarsete klaasi kiududega teip, tiiva tugevduseks. Üks riba alla ja teine tema kohale üles. Tekib midagi T tala taolist. Olen taolist asja igat poolt otsinud, siiani tulutult.
Ainuke võimalus on ilmselt Mardi soovitatud klaaskiu- või söelindi liimimine.
Ostsin omale ka 1x3mm ja 0.6x5mm söeprofiile.
EasyGliederi taoliste vahust mudelite ninaosa tugevdamiseks võib vabalt kasutada painutatud männiliiste. Kaaluprobleeme ei tohiks olla, LiPo´de puhul peab muidu veel tina lisama.
Kavatsen oma järgmisel nädalal saabuva E Gliederi originaal alalisvoolumootori koos ülekandega välja visata ja asendada millegi toekamaga.
Peebule küsimus. On seal ruumi D=28mm või isegi 36mm läbimõõduga mootori jaoks. Uue mootoriraami kinnitamine on vast paras jama?
PS. Lahtivõtud tiibadega plaaner võib täisti märkamatult seista toas kardina taga...
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum Saada e-mail
vallojoe



Liitunud: 8 Aug 2006
Postitusi: 501
Asukoht: Tallinn/Harjumaa

PostitusPostitatud: Püh Jan 14, 2007 12:06    Teema: Vasta viitega

vana kirjutas:

PS. Lahtivõtud tiibadega plaaner võib täisti märkamatult seista toas kardina taga...


"Isiklik arvamus" vaevalt selle märkamatuse jutuga nõustub Wink
Lisaks on veel üks alla 3 aastane tegelane, kes suudab käeulatuses oleva kola pisavalt edukalt "molekulideks" lammutada.

Aga äkki peaks tõesti reaalses elus asja üle vaatama.
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum MSN Messenger
Reasta teated:   
Uus teema   Vasta teemale    Mudelismifoorum -> Algajatele lennukitest Kõik ajad on GMT + 3 Tundi
Mine lehele 1, 2, 3  Järgmine
Lehekülg 1, lehekülgi kokku 3

 
Hüppa:  
Sa ei saa teha siia alafoorumisse uusi teemasid
Sa ei saa vastata siinsetele teemadele
Sa ei saa muuta oma postitusi
Sa ei saa kustutada oma postitusi
Sa ei saa hääletada küsitlustes


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group