Mudelismifoorum Mudelismifoorum
forum.pistik.com
 
 KKKKKK   OtsiOtsi   Liikmete nimekiriLiikmete nimekiri   KasutajagrupidKasutajagrupid   RegistreeriRegistreeri 
 ProfiilProfiil   Privaatsõnumite lugemiseks logi sissePrivaatsõnumite lugemiseks logi sisse   Logi sisseLogi sisse 

Lipo aku kott

 
Uus teema   Vasta teemale    Mudelismifoorum -> Mootorid, kütus, akud
Vaata eelmist teemat :: Vaata järgmist teemat  
Autor Teade
konstruktor



Liitunud: 15 Okt 2013
Postitusi: 11

PostitusPostitatud: Esm Nov 25, 2013 14:17    Teema: Lipo aku kott Vasta viitega

Youtubes videosid sirvides lipo põlemise kohta videosid vaadates, tekib väike hirm nahavahele. Milliste vahenditega kaitsete oma lipo akusid põlemise eest? Oskate äkki öelda midagi lipo kottide kohta? Mis oleks parim variant, sest ohtuse kohapealt kokku pole mõistlik hoida.

http://www.ebay.com/itm/RC-LiPo-Battery-Safety-Bag-Safe-Guard-Charge-Sack-30X23-/320959515415?pt=UK_ToysGames_RadioControlled_JN&hash=item4abaad8b17
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum
Maikkel



Liitunud: 5 Nov 2010
Postitusi: 271
Asukoht: Tallinn

PostitusPostitatud: Esm Nov 25, 2013 14:35    Teema: Vasta viitega

See kott ongi üks ägedamaid lahendusi, laadimise ajaks ja kui mure suurem võid ka hoiustada.

Neid samu kotte on mitmes suuruses, osta kohe mitmed ja suuremad, olenevalt enda hobi suurusest. Saad erinevaid akusid kokku paigutada ja laadimise koti eraldi jätta.

Osad hoiavad täis mettallkarbis, osad külmikus, osadel vedelevad niisama.

Tulevikus on plaan endale väike seif valmis keevitada, küll üle võlli keeratud, aga kodus on kõik materjalid olemas, null kulu peaaegu.

Osad arvavad et see on nii väike tõenäosus, et ei vääri märkmistki, samas see sisemine paranoia on üks rõve tunne.....ja lõppude lõpuks on tähtis, et sa ise tunneksid ennast kindlalt ja hästi.
_________________
DX6i>Vapor>Radian>Mustang>Apprentice>Blade Mqx
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum Saada e-mail
tikka



Liitunud: 31 Jan 2007
Postitusi: 891
Asukoht: Rakvere

PostitusPostitatud: Esm Nov 25, 2013 17:04    Teema: Vasta viitega

Ise kasutan peamiselt Lindingeris ja Schweighoferis müügil olevaid kotte. Siiani pole ühtegi põlengut olnud, seega reaalne kogemus puudub. Kasutan ka metallist laskemoona kaste (kummist tihend on eemaldatud) koos savinõudega (lillepott vms).

Korralik laadija, balancer ning kokkupõrkevaba kasutamine on vast kõige parem kaitse põlemasüttimise eest.
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum
Maikkel



Liitunud: 5 Nov 2010
Postitusi: 271
Asukoht: Tallinn

PostitusPostitatud: Esm Nov 25, 2013 21:10    Teema: Vasta viitega

Küsiks ise kah natuke juurde.
Kui paljud on kuulnud sellest, et peale nö "põrkerohket" kasutamist, Rc auto aku näiteks süttib tunde või päevi hiljem ise eneslikult põlema? On selles hirmus üldse midagi reaalset?
_________________
DX6i>Vapor>Radian>Mustang>Apprentice>Blade Mqx
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum Saada e-mail
Ufonaut22



Liitunud: 27 Aug 2007
Postitusi: 310

PostitusPostitatud: Esm Nov 25, 2013 22:48    Teema: Vasta viitega

Eks mida suuremad ja ägedamad akud on, seda ohtlikumad need on ka.
Mul on väikeseid 1S liposid hunnik ja hetkel üks 2S lipo. Neid hoian ka igaks juhuks metall karbis. Eks laadida tuleb ka ikka silme all, päris üksi laadima ei taha ikka jätta.
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum
tikka



Liitunud: 31 Jan 2007
Postitusi: 891
Asukoht: Rakvere

PostitusPostitatud: Esm Nov 25, 2013 22:51    Teema: Vasta viitega

Maikkel kirjutas:
Küsiks ise kah natuke juurde.
Kui paljud on kuulnud sellest, et peale nö "põrkerohket" kasutamist, Rc auto aku näiteks süttib tunde või päevi hiljem ise eneslikult põlema? On selles hirmus üldse midagi reaalset?


Mingi hetk otsisin ise ka netist selle kohta infot, sest paar akut said lennukitel päris tõsiselt kannatada. RCGroups foorumis väideti, et selliseid asju on juhtunud, mõnel mitu päeva pärast suuremat maasse panekut. Kuuldavasti on ka mõned telefonid aku tõttu puru läinud. Samas kui vaadata palju maailmas liitium akusid kasutatakse, peaks olema tegemist väga harva esineva nähtusega.
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum
striker



Liitunud: 5 Veeb 2011
Postitusi: 105
Asukoht: Viimsi

PostitusPostitatud: Esm Nov 25, 2013 22:57    Teema: Vasta viitega

Ma püüdsin ka ühest akust leeki välja saada (kuulduset põhjal pidi põlema minema), oli veits mõlkis. Sai siis natuke haamriga kaasa aidatud Smile ei midagi, natuke suitsu tuli ja soojaks läks kuid ei midagi rohkemat.

Rohkem tuleb vist karta ülelaadimist ja liiga tühjaks tõmbamist.
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum
Oehh



Liitunud: 12 Juuli 2007
Postitusi: 1196
Asukoht: Tallinn

PostitusPostitatud: Teis Nov 26, 2013 0:59    Teema: Vasta viitega

Kuna LiPo akud on enamasti pehmes kestas siis vigastuste korral võib tekkida sisemine lühis.
LiPo lühisvool kütab aku temperatuuri ruttu süttimiseni.

Väga lihtne on aku lühisesse saada peale lennuki maaühendust kui raske aku on suure "kiirendusega" juhtmetest ennast lahti rebinud.
Esmapilgul võib ju tunduda, et "sai jah natsa viga" aga juhtmed jäid ju külge...
Tegelikult võib purkide otses ühenduseks kasutatav ühendusplaat olla niimooodi vigastatud, et juhtmeid liigutades laseb see plaat mõne purgi lühisesse.

Ülelaadimine ja ülekoormamine tõstavad samuti just temperatuuri.

LiPo SafeBag on küll ka olemas juhuks kui vaja tõesti põllul kiiresti aku täis "pumbata".
Kodus kasutan laadides alati 0,5...0,7 C laadimisvoolu.
Kodus ju aega küll ja akule ka tervislikum.

Paar akut on juhtunud mootori otsa rammima:




Valasin ühendused sitke kummi-liimiga üle:
http://www.casco.ee/index.php?contentID=123&productID=528&productcatID=81

Laadimisel tuleb kindlasti ka purkide pingeid jälgida.
Ära usalda odavaid 3...5€ LiPo testreid.

Olen tähele pannud, et akud lähevad balansist välja just tühjaks koormamise lõpus! Seega on kasulik neist mitte viimast võtta.
Kui aku on enne laadimist balansis ja laadida ca 0,5...06C juures
siis ilma balanserit kasutamata püsivad ilusti võrdsed kuni laadimise lõpuni. (üle 0,01 V pole erinevust täheldanud)

Balansist väljas aku laadimine laadijaga mille balanser ise on ebatäpne suurendab mõne purgi ülelaadimise ohtu ja sealt edasi tekib ohtlik kuumenemine.

Kui laadimiskotti pole tuleks laadida tulekindlal alusel ja mitte kardina all.
Kamin on ka hea Safe - muidugi kui sa just hetkel ei küta Laughing
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum Saada e-mail
Riff



Liitunud: 3 Mai 2010
Postitusi: 1437
Asukoht: Rakvere

PostitusPostitatud: Teis Nov 26, 2013 17:38    Teema: Vasta viitega

Lihtsalt huvipärast küsin, et millise vooluga sa oma akusid laed ning kui palju aega selleks kulub? Mitu akut sa tavaliselt täis laed?
_________________
T-Rex 600 EFL DFC 3GX HV; T-Rex 600N DFC 3GX OS55 LimitedEdition HV; HK250GT - DFC 3gx savöx jne Smile ; RF 5,5G; DX9; RoboCat 280
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum
Ufonaut22



Liitunud: 27 Aug 2007
Postitusi: 310

PostitusPostitatud: Teis Nov 26, 2013 22:17    Teema: Vasta viitega

Toas laadimise ajaks võib ju plekist kaanega plekkpurki aku pista kui kotti käepärast pole.
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum
imm



Liitunud: 1 Okt 2006
Postitusi: 574

PostitusPostitatud: Kolm Nov 27, 2013 20:17    Teema: Vasta viitega

huvitav, kas plekist padrunikast on hea lahendus?
Endale tundub, et tuleb paar auku sisse teha, originaalis ta nii tihe kast, et kui lipo põlemisest peaksid gaasid tekkima siis vist see pauk suurem, kui asi väärt. Rolling Eyes
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum Saada e-mail
trebla



Liitunud: 29 Okt 2010
Postitusi: 1141
Asukoht: Tallinn

PostitusPostitatud: Kolm Nov 27, 2013 21:03    Teema: Vasta viitega

imm kirjutas:
huvitav, kas plekist padrunikast on hea lahendus?
Endale tundub, et tuleb paar auku sisse teha, originaalis ta nii tihe kast, et kui lipo põlemisest peaksid gaasid tekkima siis vist see pauk suurem, kui asi väärt. Rolling Eyes


Võta igaks juhuks padrunid välja, siis ehk pauku ei tulegi Laughing
_________________
TZ Frenzy V2 .50, Trex600N, GAUI Hurricane 550, HK500CMT TT, HK450V2, Trex250, HK250GT FBL, NE Solo Pro 100&125 3D, WLToys V977
GWS Mini-Dragonfly, Esky Lama V3, Nine Eagles Solo Pro II &Free Spirit
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum
Reasta teated:   
Uus teema   Vasta teemale    Mudelismifoorum -> Mootorid, kütus, akud Kõik ajad on GMT + 3 Tundi
Lehekülg 1, lehekülgi kokku 1

 
Hüppa:  
Sa ei saa teha siia alafoorumisse uusi teemasid
Sa ei saa vastata siinsetele teemadele
Sa ei saa muuta oma postitusi
Sa ei saa kustutada oma postitusi
Sa ei saa hääletada küsitlustes


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group