Mudelismifoorum Mudelismifoorum
forum.pistik.com
 
 KKKKKK   OtsiOtsi   Liikmete nimekiriLiikmete nimekiri   KasutajagrupidKasutajagrupid   RegistreeriRegistreeri 
 ProfiilProfiil   Privaatsõnumite lugemiseks logi sissePrivaatsõnumite lugemiseks logi sisse   Logi sisseLogi sisse 

Ivari uus L-39
Mine lehele Eelmine  1, 2
 
Uus teema   Vasta teemale    Mudelismifoorum -> Üldine arutelu
Vaata eelmist teemat :: Vaata järgmist teemat  
Autor Teade
andi



Liitunud: 23 Aug 2010
Postitusi: 140
Asukoht: Harjumaa, Järvamaa

PostitusPostitatud: Kolm Okt 03, 2012 23:29    Teema: Vasta viitega

ik kirjutas:
Põhiprobleem on selles,et kui lennuk on näiteks 1:6 koopia,siis õhk on sama mis suurel, mitte 6x tihedam, mistõttu peab mudel liikuma suhteliselt palju kiiremini-
kui päris L-39 varisemiskiirus on u 170km/h ja maksimum 750, siis mudeli vastavad numbrid võiks olla u 70km/h ja 200.

Seda siis eeldusel, et tiiva koormus (wingload) on sama, kui originaalil. Igasugu varisemiskiirused jm kiirused sõltuvad eelkõige ikka kaalu ja kandva pinna omavahelisest suhtest.
_________________
Raadiod: 35MHz kanal 61 ja 63
2,4GHz DSM2/DSMX
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum
Marek



Liitunud: 26 Juuli 2005
Postitusi: 2911

PostitusPostitatud: Püh Okt 07, 2012 0:16    Teema: Vasta viitega

L-39 jõudis täna (laup) omaniku kätte. Järgmine nädalavahetus plaanitud esmalend. Tõenäoliselt Ridalis või Raadil. Saab olema ajalooline päev. Omanik oli väga rõõmus kui lennuk temani jõudis. Mul oli au oma autos sellist rariteeti paar tundi hoida. Smile Oh kui veel kunagi sellega lennata saaks Smile Edu igastahes!
_________________
Mudelite kroonika
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum
ik



Liitunud: 30 Juuni 2009
Postitusi: 478
Asukoht: Tartu

PostitusPostitatud: Püh Okt 07, 2012 12:55    Teema: Vasta viitega

Läks käima !
_________________
P28A- FPV
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum Vaata liikme veebilehte
urmas25



Liitunud: 2 Jan 2008
Postitusi: 92
Asukoht: pärnu

PostitusPostitatud: Püh Okt 07, 2012 19:25    Teema: Vasta viitega

Keegi võik selle esmalennu jäädvustada videole.
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum Saada e-mail MSN Messenger
andi



Liitunud: 23 Aug 2010
Postitusi: 140
Asukoht: Harjumaa, Järvamaa

PostitusPostitatud: Püh Okt 07, 2012 19:31    Teema: Vasta viitega

Neid jäädvustajaid võiks ehk rohkemgi olla, saaks pärast kokku lõigata. Kui kogemata tuleb tahtmine Põhja-Eestis see lend teha, olen kaameraga kohal kui viis kopkat Smile
_________________
Raadiod: 35MHz kanal 61 ja 63
2,4GHz DSM2/DSMX
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum
ik



Liitunud: 30 Juuni 2009
Postitusi: 478
Asukoht: Tartu

PostitusPostitatud: Laup Okt 13, 2012 18:35    Teema: Vasta viitega

Esmalennud tehtud, kõik vajalik toimis, tänud Tarmole ja Marekile Smile
_________________
P28A- FPV
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum Vaata liikme veebilehte
ufo



Liitunud: 3 Jan 2011
Postitusi: 1164
Asukoht: Eesti

PostitusPostitatud: Laup Okt 13, 2012 19:06    Teema: Vasta viitega

Ootame huviga sellise lennu videot,kui on see olemas Very Happy
_________________
Eco Expert -
Eco Mini expert
FSR 3.5cc (Nitro)
Eco team
Eco mini team
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum Saada e-mail Vaata liikme veebilehte
Marek



Liitunud: 26 Juuli 2005
Postitusi: 2911

PostitusPostitatud: Laup Okt 13, 2012 22:00    Teema: Vasta viitega


_________________
Mudelite kroonika
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum
prosper



Liitunud: 11 Mai 2009
Postitusi: 1621
Asukoht: Hiiumaa

PostitusPostitatud: Laup Okt 13, 2012 22:58    Teema: Vasta viitega

Kui Eestis käiks mudelismiajakiri "Kõik mudelismist" siis oleks see pilt raudselt esikaanel. VÄGA VINGE. Ma olen ülimalt rõõmus Ivari tegemiste üle. Minule teadaolevalt on Ivar ainuke "reaktiivika" harrastaja Eestis. Tubli saavutus.
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum Saada e-mail Vaata liikme veebilehte
martc



Liitunud: 8 Jan 2008
Postitusi: 394
Asukoht: jüri

PostitusPostitatud: Püh Okt 14, 2012 0:33    Teema: Vasta viitega

Uskumatu........... Shocked ...........ootaks vahetuid muljeid omanikult ja tõenäolise esmalennu tegijalt (ainsalt vastava klassi katselendur piloodilt) Marekilt Question Exclamation
Ei ole ainult piiri taga kõvasid mehi......respect..... Evil or Very Mad
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum
Marek



Liitunud: 26 Juuli 2005
Postitusi: 2911

PostitusPostitatud: Püh Okt 14, 2012 16:20    Teema: Vasta viitega

Eile oli Ridalis palju sebimist. Päeva oodatuim sündmus oli muidugi Ivari L-39 lend. Isegi päris lennukite kallal lõpetati selleks hetkeks tegevused ja tuldi imet kaema. Algselt oli plaanis, et esmalennu teeb Tarmo - nägi ta ju palju vaeva selle masina kokkupanemisega. Kahjuks ei saanud siiski ta Ridalisse tulla ja nii pandi mulle pult kaela. Eks ma ole ennegi Ivari turbiine katsetanud aga täiskoopia on ikka midagi muud. Rääkimata rahast on hirmuäratav näitaja ka nt lennuki kaal ja ehitamisele kulunud tundide arv. Kõike seda ja väikest tiiba arvestades võttis ikka väheke näpud värisema.
Tuli just mõte pähe - kas ei ole see Ivari lennuk ainuke rattapiduritega mudellennuk Eestis? Igal juhul mängisid need pidurid oma osa esimese katse ebaõnnestumises. Nimelt, kui kõik oli esmalennuks valmis ja ma täisgaasi andsin ei juhtunud suurt midagi, lennuk vaevu liikus paigalt. Ei saanud ju mururaja takistus nii suur olla. Hiljem selguski, et surveõhul töötavad pidurid olid peal kuna ventiil lasi veidi läbi. Peale suurt ajuragistamist leiti, et ainuke võimalus on pidurivoolikud lahti ühendada. Survet kogu süsteemist välja ei saanud lasta, sest muidu ei oleks telik sissetõmmatav/väljalastav. Iseenesest esmalennuks ei olegi vast tähtis aga kardeti, et surveta võib väljalastud telik hoojooksul või maandudes siiski fikseeritud asendist lahti tulla.
Teiseks katseks käisid rattad ringi. Seadistasime veel tüüri käike ja lend võis alata. Meie päralt oli kogu Ridali lennuväli. Ivar juba kahmas suitsu. Joondasin lennuki rajale, tõmbasin kolm korda sügavalt hinge ja lükkasin gaasi "põhja". Hoojooks oli harjumatult aeglane ja mitte väga kiirendav. Ma arvan, et väga mööda ei paku kui väidan, et lennuk jooksis vähemalt 150 m enne kui julgesin nina tõsta. JA TA LENDAS!!! Kõige kriitilisemad on esimesed 10 sekundit, siis on juba selge, kas asi on stabiilne ja lennatav. Endalegi imestuseks ei pidanud ma ühtegi tüüri trimmima. Hoidsin hinge kinni, et mootor seisma ei jääks enne kui piisav kõrgusvaru käes - seda on see mootor enne teinud ja ei ole väga mõnus tunne. Mõne hetkega oli lennuk juba päris kõrgel ja kiirus muljetavaldav. Visuaalne ja heliline efekt kirjeldamatu. Järgnes ringlend ohutus kõrguses. Suurel kiirusel oli lennuk stabiilne ja käitus adekvaatselt nagu iga teine hästi seadistatud mudellennuk. Järgmisena proovisime vähendatud kiirusel tagatiibasid maandumisasendis. Kõik toimis ja lennuk üles ega alla ei kiskunud. Seejärel proovisime telikut sisse tõmmata. See õnnestus osaliselt. Tagumised rattad sai kenasti sisse aga esimene ratas käib L-39 sisse ette poole liikudes ja Ivar arvas, et suurel kiirusel ei jõua surveõhul töötav servo esitelikut sisse tõmmata. Teine variant oli, et survet oli lihtsalt liiga vähe selleks raskeks tööks. Lasin tagumised rattad ka välja ja oligi 5 min piir käes ning aeg maandumiseks. Venitasin finaali päris pikaks ja tulin suhteliselt kõrgelt peale. Võtsin gaasi maha ja üritasin planeerides läheneda. Kõik sujus hästi. Kui lennuk minuni jõudis oli kiirus harjumatult suur aga lennuk vajus jõudsalt. Hakkasin kohtumisnurgaga mängima aga väga suureks seda lasta ei tahtnud, sest tiib väike ja varisemine kerge tulema. Täheldasin veel, et kiiruse vähenedes muutus kõrgustüür tundlikumaks. Enne maad tekkis väike pumpamine, mis mulle tundus on tingitud sellest, et raskuskese on natuke õigest kohast taga. Väikese müksuga ma siiski maha sain ja tänu tugevale telikule ja amortidele jäi lennuk terveks. MILLINE KERGENDUS!
Teiseks lennuks seadistasime tagatiibade maandumisasendi nurka suuremaks, võtsime eleronide expot vähemaks ja täitsime surveõhupaaki. Teise lennu hoovõtt oli veelgi pikem - sattus vist tihedamasse murusse. Lõpuks kiskusin juba jõuga nina õhku ja seda vist suht minimaalse eraldusmiskiiruse juures, sest kohe peale eraldumist tahtis lennuk vasakule tiivale variseda. Lükkasin kõrguskangi ette ja parandasin paremale ning väljusin väikesest varisemisest - see kestis muidugi vaevalt 0,5 sek-i Smile Peale seda sujus kõik juba ootuspäraselt ja telik töötas ka korralikult. Maandusimisel sain kiiruse väiksemaks ja kohtumisnuga veidi suuremaks kui esimesel lennul ja viimased meetrid olid juba päris sujuvad ja oli oodata phmet maandumist aga siis hakkas lennuk veidi vasakule varisema. Parandasin kohe paremale ja vähendasin kohtumisnurka ja lennuki ikka tervelt maha sain aga jälle väikese potsatusega.
Täna hommikul hakkasin mõtlema, et ma siiani ei teadnud mis koormust pidi tiib kandma. Lasin siis Ivaril tiiva üle mõõta ja selgus, et tiiva üks dm2 pidi kandma 350g. PÖÖRANE! Tuletan meelde, et L-39 on siiski ainult üks tiib! Tavaliselt jääb tiiva koormatus meie mudelitel vist alla 100g dm2 kohta.
Vot selline lennuk ja lend. Tänan veelkord Ivarit sellise võimaluse ja närvikõdi eest!
Mõned pildid Ridali kodukalt:
http://www.purilend.ee/v/users/alari/Ridalis131012/

Püüan õhtuks video üles laadida.
_________________
Mudelite kroonika
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum
Marek



Liitunud: 26 Juuli 2005
Postitusi: 2911

PostitusPostitatud: Püh Okt 14, 2012 21:26    Teema: Vasta viitega

Video ka siis:
http://www.youtube.com/watch?v=KKjeCpF3q5w&hd=1
_________________
Mudelite kroonika
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum
Ufonaut22



Liitunud: 27 Aug 2007
Postitusi: 310

PostitusPostitatud: Püh Okt 14, 2012 21:34    Teema: Vasta viitega

On ikka vinge lennuk küll Rolling Eyes
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum
usamees



Liitunud: 11 Mai 2008
Postitusi: 446
Asukoht: Tallinn telefon 55 21 404

PostitusPostitatud: Püh Okt 14, 2012 22:36    Teema: Vasta viitega

Very Happy See jah on ikka juba nagu peab. Edu järgnevateks lendudeks.IGATAHES !
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum Saada e-mail
Marek



Liitunud: 26 Juuli 2005
Postitusi: 2911

PostitusPostitatud: Püh Okt 14, 2012 23:16    Teema: Vasta viitega

Teine lend:
http://www.youtube.com/watch?v=9xI5HrCp55Q&hd=1
_________________
Mudelite kroonika
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum
Sven



Liitunud: 27 Aug 2011
Postitusi: 278
Asukoht: Tar2

PostitusPostitatud: Esm Okt 15, 2012 18:18    Teema: Vasta viitega

Tore kuulda ,et kõik sujus suurepäraselt:) Hea töö!
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum
martc



Liitunud: 8 Jan 2008
Postitusi: 394
Asukoht: jüri

PostitusPostitatud: Esm Okt 15, 2012 22:08    Teema: Vasta viitega

Issa ristike Shocked missugused kiirused,ennem oleks julgenud tagaplaanil oleva Wilgaga soololendu teha kui niisukese noolega lennata.........
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum
tarts



Liitunud: 14 Sept 2006
Postitusi: 831
Asukoht: Tallinn

PostitusPostitatud: Esm Okt 15, 2012 23:29    Teema: Vasta viitega

Vägev tunne oli küll kui õhku tõusis (kahjuks küll videol Sad ). Nagu oma lennuk juba.
_________________
- Jotejaamad & Toiteplokid parima hinnaga
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum Saada e-mail Vaata liikme veebilehte
Ufonaut22



Liitunud: 27 Aug 2007
Postitusi: 310

PostitusPostitatud: Teis Okt 16, 2012 22:04    Teema: Vasta viitega

Selle mehe nahas kindlasti ei tahaks olla, kes selle lennuki puruks lendab Very Happy
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum
prosper



Liitunud: 11 Mai 2009
Postitusi: 1621
Asukoht: Hiiumaa

PostitusPostitatud: Kolm Okt 17, 2012 0:21    Teema: Vasta viitega

Väga loetav kirjatükk ning katselend Marekult.Ja väga lennatav lennuk Ivarilt.Muidugi ka väga väga hea käsitöö Tarmolt. Nii oleks iga sündmusega kohe hea teha copy-paste ja ajalukku. Ja nagu see tüüpküsimus KAUA LENDAB on sellise katselennu puhul see viis minutit juba terve igavik. See kes on lennutanud esmalendu mõnel vingel isendil teab mida Marek tundis. Olgu see siis oma või võõras. 100% kindel ei saa õnnestumises keegi olla ja siinne seltskond juba teab kellele pult ulatada. Ei lähe ju need asja näppima kes paar korda eelnevalt on sellist asja kõrvalt-kaugelt näinud. Smile
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum Saada e-mail Vaata liikme veebilehte
Reasta teated:   
Uus teema   Vasta teemale    Mudelismifoorum -> Üldine arutelu Kõik ajad on GMT + 3 Tundi
Mine lehele Eelmine  1, 2
Lehekülg 2, lehekülgi kokku 2

 
Hüppa:  
Sa ei saa teha siia alafoorumisse uusi teemasid
Sa ei saa vastata siinsetele teemadele
Sa ei saa muuta oma postitusi
Sa ei saa kustutada oma postitusi
Sa ei saa hääletada küsitlustes


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group