Mudelismifoorum Mudelismifoorum
forum.pistik.com
 
 KKKKKK   OtsiOtsi   Liikmete nimekiriLiikmete nimekiri   KasutajagrupidKasutajagrupid   RegistreeriRegistreeri 
 ProfiilProfiil   Privaatsõnumite lugemiseks logi sissePrivaatsõnumite lugemiseks logi sisse   Logi sisseLogi sisse 

Mida arvata vaidtiivast?
Mine lehele 1, 2  Järgmine
 
Uus teema   Vasta teemale    Mudelismifoorum -> Üldine arutelu
Vaata eelmist teemat :: Vaata järgmist teemat  
Autor Teade
AndrusT



Liitunud: 5 Märts 2007
Postitusi: 537
Asukoht: Tallinn

PostitusPostitatud: Reede Mai 16, 2008 7:02    Teema: Mida arvata vaidtiivast? Vasta viitega

Mida arvata vaidtiivast (varem nimetasin seda tiiblennukiks) ehk sisuliselt vaid ühest tiivast koosnevast lennukist ? Näiteks Hydrasnake. Ühe YuoTube video järgi paistab see olema päris hea lendaja http://www.youtube.com/watch?v=62y9s6VNb_w&feature=related

Kui kellelgi on vahetuid kogemusi mistahes vaidtiivaga siis oleks huvitav siinkohal neid lugeda.
Kuidas lendab?
Kuidas juhtimine?
Kuidas tuulesse suhtub?
Kuidas stardib / maandub ?
Millised probleemid esinevad?
jt. küsimused.


Viimati muutis seda AndrusT (Laup Mai 17, 2008 7:55). Kokku muudetud 1 kord
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum Saada e-mail
[J]



Liitunud: 28 Aug 2005
Postitusi: 2758
Asukoht: Tallinn

PostitusPostitatud: Reede Mai 16, 2008 8:04    Teema: Vasta viitega

Eesti keeles on kutsutud vaidtiivaks. Lendab nagu lennukid ikka. Timmimine ja tiivaprofiilid veidi omamoodi.
Teoreetiliselt võiks lennata tavaskeemist pareminigi.
Üks sellel aastal Eestis ja väga hiljuti ning palju lennanud lennuk:

Vigurlendu tegi väga hästi. Kaal peaaegu 300 grammi ja mõnekümnegrammise outrunner mootoriga.
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum
mart63



Liitunud: 24 Juuli 2006
Postitusi: 2508
Asukoht: Tallinn,Mustamäe

PostitusPostitatud: Reede Mai 16, 2008 13:48    Teema: Vasta viitega

Väga tähtis on raskuskeskme koht. Samuti tulevad stabiilsusele kasuks suured kiilud/verikaalsed stabilisaatorid.
Enda üks viimane ja väga edukas vaidtiiva projekt:
http://www.youtube.com/watch?v=N-mjI7C6f0k
_________________
Mudelite galerii
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum
[J]



Liitunud: 28 Aug 2005
Postitusi: 2758
Asukoht: Tallinn

PostitusPostitatud: Reede Mai 16, 2008 14:15    Teema: Vasta viitega

Vaidlen veidi.
Raskuskese sama tähtis nagu ikka. Selle määramine nõuab aga algteadmisi geomeetriast, sest tiib on üldjuhul noolekujuga ...
Suurem stabilisaator muudab alati lennukit stabiilsemaks, ainult saba takistus kasvab.
Kiiluga ("püstine stabilisaator") on nii, et õige on ainult ÕIGE suurus. Liiga suur põhjustab spiraalse ebapüsivuse ja liiga väike nn. "Hollandi sammu" - lennuk lendab vinta-vänta, nagu purjus inimese kõnnak.
Mardi lennuk on tõesti super ja hea käsi on tal ka!
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum
AndrusT



Liitunud: 5 Märts 2007
Postitusi: 537
Asukoht: Tallinn

PostitusPostitatud: Reede Mai 16, 2008 16:21    Teema: Vasta viitega

Mis siis saab kui vertikaalsed stabilisaatorid ära jätta?
Kas oleks mõeldav vertikaalsete stabilisaatorite asemel kasutada güro juhtimist?
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum Saada e-mail
pipercub



Liitunud: 13 Dets 2006
Postitusi: 516
Asukoht: Tartu

PostitusPostitatud: Reede Mai 16, 2008 17:35    Teema: Vasta viitega

Vaidtiib on rohkem ekstreemsportlaste relv, tehakse korrarraga mitu tükki ja lastakse õhuvõitluses või mäeveeru tuules puruks.
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum Saada e-mail
mart63



Liitunud: 24 Juuli 2006
Postitusi: 2508
Asukoht: Tallinn,Mustamäe

PostitusPostitatud: Reede Mai 16, 2008 18:24    Teema: Vasta viitega

Gürost pole ju kasu, ainukesed liikuvad tüürid jäävad elevonid, nendega aga ei saa vältida flat spinni/pöörisesse minekut. Lennuk lendab nagu ise tahab ilma kiiludeta/väikes(t)e kiilu(de)ga.
_________________
Mudelite galerii
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum
[J]



Liitunud: 28 Aug 2005
Postitusi: 2758
Asukoht: Tallinn

PostitusPostitatud: Reede Mai 16, 2008 18:36    Teema: Vasta viitega

Kiil annab lennukile teekonnapüsivuse. Hollandi samm ongi see, mida Mart63 kirjutas.
Kiilu suurus on kriitiline ja mida väiksem on õlg (kaugus raskuskeskmest) seda suurem kiil tuleb.
Mart63 videol asuvad kiilud raskuskeskme vahetus läheduses ja seetõttu on nad suured ja lausa 2 tükki, et pindalast jätkuks.
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum
tarmotaja



Liitunud: 5 Juuli 2006
Postitusi: 119
Asukoht: Märjamaa

PostitusPostitatud: Reede Mai 16, 2008 23:32    Teema: Vasta viitega

Mina tegin kunagi endale sellise eksemplari:
http://gallery.pistik.com/view_photo.php?set_albumName=Tarmotaja-pildid&id=Tiib1

Selline vaidtiib on loomult suht hea lendaja ainult tüürikäigud peavad olema hästi väikesed. Suurim häda oli minu jaoks lennuki start. Probleem selles, et start tuli teha seisva mootoriga - töötava mootoriga oleks näppudel väga valus olnud. Pisikene 400 seeria mootor aga ei suutnud piisavalt kiiresti lennukile kiirust anda. Kukkumistel on see üpriski vastupidav. Pildil oleval eksemplaril on valgest põrandavahust tiib, mille esi ja tagaserv oli 1,5mm balsaga kaetud. Lisaks veel kaetud kilega - rohkem edevuse pärast. Asja vedas 2s LiPo. Viimati tegin lennukile haiget, kui ma raadiosaatja vahetamisel servokäigud liiga suureks tegin. Lõhkusin ühe tiivapoole kiilu ära. Mis puutub raskuskeskmesse, siis see on üpriski tähtis. Kuid see olgu pigem natukene eespool. Lihtsam lennata.

Tarmo
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum
AndrusT



Liitunud: 5 Märts 2007
Postitusi: 537
Asukoht: Tallinn

PostitusPostitatud: Laup Mai 17, 2008 7:30    Teema: Vasta viitega

Vaidtiib lennuk meeldib mulle selle kuju pärast. Selline mõnus ulmeline välimus. Juba ammu olen tahtnud ühe hea suure vaidtiib lennuki soetada. Pole selleni jõudnud, sest kõike muud huvitavat on samaaegselt käsil olnud. Kuid võib-olla sellel suvel. Kui on häid soovitusi siis loeks neid siin meeleldi.
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum Saada e-mail
[J]



Liitunud: 28 Aug 2005
Postitusi: 2758
Asukoht: Tallinn

PostitusPostitatud: Laup Mai 17, 2008 9:35    Teema: Vasta viitega

Äkki teha impelleriga? Viskamisel poleks näpud ohus ja korralike impellerite kasutegur pidavat ka hea olema:
http://www.shredair.com/fan.html
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum
martc



Liitunud: 8 Jan 2008
Postitusi: 394
Asukoht: jüri

PostitusPostitatud: Laup Mai 17, 2008 11:13    Teema: Vasta viitega

Ka minule on vaidtiivad tundunud pikemat aega huvitavad just nende manööverdusvõime ja lennuomaduste tõttu.
Kui ehitan siis ilmselt impelleriga ,nigu J soovitas,lisab ilmselt kõvasti dünaamikat.
Siin üks pilt eestis müüdavast http://www.hobbybox.ee/?k=1&t=575
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum
[J]



Liitunud: 28 Aug 2005
Postitusi: 2758
Asukoht: Tallinn

PostitusPostitatud: Laup Mai 17, 2008 11:29    Teema: Vasta viitega

võib teha plaaneri aga ka kiiresti lendava. Siin üks impelleriga ja 360 km/h lendav:
http://www.shredair.com/vector.html

Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum
martc



Liitunud: 8 Jan 2008
Postitusi: 394
Asukoht: jüri

PostitusPostitatud: Püh Juuni 15, 2008 1:09    Teema: Vasta viitega

Aga kas keegi oskab vaidtiiva ehitamiseks jooniseid juhatada Question
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum
mg3a1@hot.ee



Liitunud: 1 Juuli 2007
Postitusi: 372
Asukoht: Pärnu

PostitusPostitatud: Püh Juuni 15, 2008 12:59    Teema: Vasta viitega

http://www.profili2.com/eng/plans.asp

isiplot´iga printides päris talutav
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum Saada e-mail
AndrusT



Liitunud: 5 Märts 2007
Postitusi: 537
Asukoht: Tallinn

PostitusPostitatud: Nelj Juuli 03, 2008 20:08    Teema: Vasta viitega

Kuidas vaidtiiba inglise keeles nimetatakse?

Kas "delta"?
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum Saada e-mail
tola555



Liitunud: 15 Märts 2007
Postitusi: 348

PostitusPostitatud: Nelj Juuli 03, 2008 20:28    Teema: Vasta viitega

AndrusT kirjutas:
Kuidas vaidtiiba inglise keeles nimetatakse?

Kas "delta"?

Flying wing aga eks heal lapsel ikka mitu nime. Rcgroups foorumis lausa oma teema neil http://www.rcgroups.com/flying-wings-211/
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum
Võsalendur



Liitunud: 2 Aug 2005
Postitusi: 258
Asukoht: Tartu

PostitusPostitatud: Nelj Juuli 03, 2008 20:28    Teema: Vasta viitega

Delta vist suhtkoht kolmnurkne vaidtiib:D
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum MSN Messenger
arne



Liitunud: 11 Aug 2005
Postitusi: 467
Asukoht: Tallinn

PostitusPostitatud: Reede Juuli 04, 2008 2:21    Teema: Vasta viitega

Ongi flying wing. Paar abiks linki www.aerodesign.de - seal on abiks kalkulaator tiiva kontrollimiseks ja palju kolmvaateid ja profiile ja juttu.

Ja kui kergema vaevaga tahad abiks tiiba teha siis vaata http://www.aff-cnc.de/aff/ger/nurfluegel.html

Arne
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum Saada e-mail Vaata liikme veebilehte
AndrusT



Liitunud: 5 Märts 2007
Postitusi: 537
Asukoht: Tallinn

PostitusPostitatud: Laup Aug 09, 2008 22:57    Teema: Vasta viitega

Soetasin endale Robbe Hydrasnake nimelise vaidtiiva.
Klõpsasin allolevad pildid vahetult peale lennuki valmis saamist. Lennanud veel ei ole, ootan ilma.

Tegin helikopteri pealiskattest elektroonika (peal) ja aku (all) kaitsekesta. Ees olev puna-sinine teravik on pehmest materjalist põrkenina, mille tegin laste mängukuubikutest. Lennuk sai minu jaoks küllalt ulmelise ilme.



Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum Saada e-mail
mart63



Liitunud: 24 Juuli 2006
Postitusi: 2508
Asukoht: Tallinn,Mustamäe

PostitusPostitatud: Püh Aug 10, 2008 12:28    Teema: Vasta viitega

Kas pildil polnud veel tiib kokku liimitud, või seal ongi sul allapoole v-kuju? Shocked
_________________
Mudelite galerii
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum
AndrusT



Liitunud: 5 Märts 2007
Postitusi: 537
Asukoht: Tallinn

PostitusPostitatud: Püh Aug 10, 2008 18:24    Teema: Vasta viitega

Kõik on kokku liimitud. Tegin kõik juhendi järgi. Tagurpidi väike V-kuju tekkis tõesti. Selle vältimine oleks tähendanud aga liimitavate pindade käsitsi üle lõikamist, mida ma ei pidanud ka õigeks, sest milline on siis see õige nurk. Tahaks loota, et Robbe insenerid on ikka õige toote välja mõelnud.
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum Saada e-mail
mart63



Liitunud: 24 Juuli 2006
Postitusi: 2508
Asukoht: Tallinn,Mustamäe

PostitusPostitatud: Püh Aug 10, 2008 19:12    Teema: Vasta viitega

Siis oleks pidanud kogu asja teistpidi(upside-down) ehitama ehk? Eeldusel, et tiivaprofiil on sümmetriline..
_________________
Mudelite galerii
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum
Võsalendur



Liitunud: 2 Aug 2005
Postitusi: 258
Asukoht: Tartu

PostitusPostitatud: Püh Aug 10, 2008 19:40    Teema: Vasta viitega

mis seal ikka... tuleb siis kõht üleval lennata:D
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum MSN Messenger
lauri
Administrator


Liitunud: 20 Juuli 2005
Postitusi: 3055
Asukoht: Tallinn, Estonia

PostitusPostitatud: Püh Aug 10, 2008 20:25    Teema: Vasta viitega

Kas see on ebareaalne, et ehitasid tiiva kokku valet pidi - nö kõht üles poole Laughing ? Või on tehases äkki tiiva kleeps valele poole kleebitud ja seetõttu ongi tiib valet pidi koos Rolling Eyes Enne esimest lendu julgeks soovitada mehiselt exponentialit kasutada, et kesk-asendis tüürid vähem tundlikud oleksid.
_________________
Lauri Laidna - www.pistik.com
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum Vaata liikme veebilehte
[J]



Liitunud: 28 Aug 2005
Postitusi: 2758
Asukoht: Tallinn

PostitusPostitatud: Püh Aug 10, 2008 21:47    Teema: Vasta viitega

Kritiseeriks õige kah!
Nõelteravad lennukininad on määrustikuga keelatud. Tavaliselt on antud minimaalne lubatud ninaraadius.

Edukaid lende!
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum
Võsalendur



Liitunud: 2 Aug 2005
Postitusi: 258
Asukoht: Tartu

PostitusPostitatud: Püh Aug 10, 2008 22:57    Teema: Vasta viitega

Ninaraadius ninaraadiuseks aga vaevalt, et pehmest vahust ninaga erilisi vigastusi tekitada õnnestub:)
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum MSN Messenger
tola555



Liitunud: 15 Märts 2007
Postitusi: 348

PostitusPostitatud: Püh Aug 10, 2008 23:53    Teema: Vasta viitega

[J] kirjutas:
Kritiseeriks õige kah!
Nõelteravad lennukininad on määrustikuga keelatud. Tavaliselt on antud minimaalne lubatud ninaraadius.

Edukaid lende!

Määrus? Paluks linki riigiteatajale.
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum
[J]



Liitunud: 28 Aug 2005
Postitusi: 2758
Asukoht: Tallinn

PostitusPostitatud: Esm Aug 11, 2008 0:01    Teema: Vasta viitega

tola555 kirjutas:
Määrus? Paluks linki riigiteatajale.

http://www.fai.org/aeromodelling/documents/sc4
Vähe Riigiteatajast kõrgem tase, aga äkki sobib.
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum
AndrusT



Liitunud: 5 Märts 2007
Postitusi: 537
Asukoht: Tallinn

PostitusPostitatud: Esm Aug 11, 2008 9:40    Teema: Vasta viitega

Vastuseks nõelterava nina kohta võib öelda, et sellise ninaga on lennuk originaalist ohutum, sest see materjal on tõesti pehmem kui EPP. Võin selle püramiidi ka tömbiks lõigata, kuid esialgu tundub nii ilusam olema.

Ega see lennuk nüüd nii tagurpidi V ka pole. Pildil lihtsalt paistab, sest akupakk on ees ja tagumised tüürid vastu põrandat.

Profiil ei ole sümmeetriline, kuigi väga lähedal sellele. Ma ei usu, et olen kokkupanekul vigu teinud.

Kahjuks pole endiselt jõudnud lendama, kas pole olnud ilma või siis on endal midagi olulisemat teha olnud.
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum Saada e-mail
Reasta teated:   
Uus teema   Vasta teemale    Mudelismifoorum -> Üldine arutelu Kõik ajad on GMT + 3 Tundi
Mine lehele 1, 2  Järgmine
Lehekülg 1, lehekülgi kokku 2

 
Hüppa:  
Sa ei saa teha siia alafoorumisse uusi teemasid
Sa ei saa vastata siinsetele teemadele
Sa ei saa muuta oma postitusi
Sa ei saa kustutada oma postitusi
Sa ei saa hääletada küsitlustes


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group