Mudelismifoorum Mudelismifoorum
forum.pistik.com
 
 KKKKKK   OtsiOtsi   Liikmete nimekiriLiikmete nimekiri   KasutajagrupidKasutajagrupid   RegistreeriRegistreeri 
 ProfiilProfiil   Privaatsõnumite lugemiseks logi sissePrivaatsõnumite lugemiseks logi sisse   Logi sisseLogi sisse 

Mida arvata vaidtiivast?
Mine lehele Eelmine  1, 2
 
Uus teema   Vasta teemale    Mudelismifoorum -> Üldine arutelu
Vaata eelmist teemat :: Vaata järgmist teemat  
Autor Teade
arne



Liitunud: 11 Aug 2005
Postitusi: 467
Asukoht: Tallinn

PostitusPostitatud: Esm Aug 11, 2008 14:13    Teema: Vasta viitega

Vaidtiiva puhul on anhedral (ehk siis tagurpidi V kuju) püsivuse tagamiseks tavaline.

Arne
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum Saada e-mail Vaata liikme veebilehte
AndrusT



Liitunud: 5 Märts 2007
Postitusi: 537
Asukoht: Tallinn

PostitusPostitatud: Reede Aug 15, 2008 21:34    Teema: Vasta viitega

Sai siis täna esimene lend tehtud. Elamused on positiivsed. Lennuki juhitavus ja stabiilsus olid oodatust paremad. Varasemate tavalise ehitusplaaniga lennukite juures tuli stabiilsuse / soovitud suuna hoidmiseks ikka juhtkangiga sõuda siis antud vaidtiib liikus just täpselt nii nagu juhtisid. Kuuletus juhtimisele suurepäraselt ja oli õhus rahulik.

Probleemiks on start. Mootorit saab käivitada alles peale äraviset, kuid siis jääb ikka imevähe aega mootori käivituseks ja juhitavuse saavutamisks.

Kui raskuskese oli esimesel piiril siis pidi õhus hoidmiseks ikka gaas põhjas olema. Raskuskeset tagumisele piirile lükates kulus lendamiseks energiat oluliselt vähem. Sai vabalt ka poole gaasiga sõita.
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum Saada e-mail
seriff



Liitunud: 19 Dets 2007
Postitusi: 737
Asukoht: Põlvamaa

PostitusPostitatud: Reede Aug 15, 2008 21:41    Teema: Vasta viitega

ise startisin,visates tiiva otsast siis saab ka töötava mootoriga.
aga peale ekstreem lendu viskasin ta riiulile Laughing.
tuli kallale kuramus ja naabrimees oli ka pea aegu kõhuli et see kurivaim pihta ei lendaks.ise sain pliksi kirja ikka.
kindlasti sellist jama pole kui osta,ise sai tehtud ja raskuskeset ei saanudki paika.
_________________
53457079



Ridali lennuklubi.
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum MSN Messenger
AndrusT



Liitunud: 5 Märts 2007
Postitusi: 537
Asukoht: Tallinn

PostitusPostitatud: Teis Okt 07, 2008 9:44    Teema: Vasta viitega

Täiendasin lennukit pöördtüüridega. Vaata pilte.




Kuid lennuk pöörama eriti ei hakka, isegi tüüri 30 kraadise väljalöögi juures. Paremale ei pööra peaaegu üldse. Vasakule nagu veidi pööraks. Ringi täis saamiseks tuleb julgeda lennuk praaegu nähtavuspiirini lasta.
Kui tüür keerata otselennus järsult paremale ja jäädagi hoidma paremale siis mõneks hetkeks keerab nina kuid järgmistel hetkedel keerab jälle nina otseks ja jätkab otselenud vaatamata, et mõlemad tüürid on ~30 kraadises väljalöögis.

Kas on mõtteid milles võib olla probleem?
Kas on ideid, kuidas vaidtiib saada Z telje (püsttelje) suhtes pöörama?
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum Saada e-mail
arne



Liitunud: 11 Aug 2005
Postitusi: 467
Asukoht: Tallinn

PostitusPostitatud: Teis Okt 07, 2008 13:28    Teema: Vasta viitega

Drag rudders. Nagu B2-l. Ehk siis pidurdad tiivaotsa. Ma ei oska ausalt öeldes miskit muud välja mõelda. Tavaline pöördetüür töötab ju seepärast, et kere on jõuõlaks. Aga antud juhul kisub see asi sul lihtsalt lennukit tiivaotsa suunas.

Arne
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum Saada e-mail Vaata liikme veebilehte
AndrusT



Liitunud: 5 Märts 2007
Postitusi: 537
Asukoht: Tallinn

PostitusPostitatud: Kolm Okt 08, 2008 15:45    Teema: Vasta viitega

Käes, lennuk hakkab püsteljes pöörama, kui kasutada korraga vaid ühte tüüri. Käisin täna seda proovimas. Sain pöörata nii vasakule, kui ka paremale.
Tüüri tuleb pöörata aga mehiselt, 30 ja rohkem kraadi. Tõenäoliselt ongi nii nagu Arne pakkus tegemist pigem ühe tiivaotsa pidurdamisega.

Edasi tuleb välja mõelda parda pealne mixing, kus vastavalt puldi käsklusele pööratakse kas paremat või vasakut tüüri.

Võib-olla oskab keegi soovitada valmis mikserit, kus saaks ka ise eksponenti seada.
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum Saada e-mail
arne



Liitunud: 11 Aug 2005
Postitusi: 467
Asukoht: Tallinn

PostitusPostitatud: Kolm Okt 08, 2008 15:55    Teema: Vasta viitega

Mina teeks vist kuidagi mehhaaniliselt. Näiteks vedru + piiraja + nöör. Ehk siis vedru tõmbab pöördetüüri vastu piirajat - see on nullasend. Kui servo pöörab ühes suunas läheb nöör lõdvaks aga pöördetüür ei liigu. Kui servo liigub teises suunas läheb nöör pingule ja tõmbab pöördetüüri piiraja juurest ära.

Ja ühes tiivaotsas on siis nöör ühe ja teises teise servo sarve küljes. Ja saab ka ühe servoga hakkama, mis keskel on ja kust nöörid sirgelt pöördetüüri tagaserva lähevad. Sellised pikad nöörid tekitavad muidugi vastikult palju takistust nii et eriti ei soovita sellist asja.

Mis eksponenti puutub, siis pane servole lihtsalt pikem heebel või heeblipikendus.

Arne
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum Saada e-mail Vaata liikme veebilehte
[J]



Liitunud: 28 Aug 2005
Postitusi: 2758
Asukoht: Tallinn

PostitusPostitatud: Kolm Okt 08, 2008 16:21    Teema: Vasta viitega

Siin kah pidurivariant:
http://www.chrisgood.com/uav/airframe/stages.html
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum
ak



Liitunud: 20 Juuli 2007
Postitusi: 549
Asukoht: Tallinn

PostitusPostitatud: Kolm Okt 08, 2008 18:00    Teema: Vasta viitega

Hei,

soovitan häälestada servo heebli nullasendis 45-kraadise nurga alla. Siis liigubki tüür ühte pidi pöörates rohkem ja teistpidi pöörates vähem.

AndrusK
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum Vaata liikme veebilehte
AndrusT



Liitunud: 5 Märts 2007
Postitusi: 537
Asukoht: Tallinn

PostitusPostitatud: Reede Okt 10, 2008 9:09    Teema: Vasta viitega

Mis arvata kui panna mootor z-teljel servoga liikuma, kas see hakkaks lennukit paremale-vasakule pöörama?
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum Saada e-mail
arne



Liitunud: 11 Aug 2005
Postitusi: 467
Asukoht: Tallinn

PostitusPostitatud: Reede Okt 10, 2008 9:19    Teema: Vasta viitega

Pole kindel. Pigem ei. Mootor liigub ju selle tiiva poole mis peaks tõusma ja kompenseerib oma pöörava jõu. Teine asi on see, et vedav mootor arendab suurt jõudu. See peab väga hea liigend olema mille peal see mootor liigub, et ta kinni ei kiiluks ja servo seda liigutada suudaks.

Arne
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum Saada e-mail Vaata liikme veebilehte
ak



Liitunud: 20 Juuli 2007
Postitusi: 549
Asukoht: Tallinn

PostitusPostitatud: Reede Okt 10, 2008 23:43    Teema: Vasta viitega

Thrust vectoring:

mootor kõrgustüüril:
http://www.youtube.com/watch?v=NGDyBCb_EsU

mõlemad teljed juhitavad:
http://www.youtube.com/watch?v=hLXfyFFrvyE

AndrusK
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum Vaata liikme veebilehte
AndresO



Liitunud: 12 Veeb 2007
Postitusi: 146
Asukoht: Tallinn

PostitusPostitatud: Laup Okt 11, 2008 9:26    Teema: Vasta viitega

ak kirjutas:
Thrust vectoring:

Valmis vaidtiiv tootena:
http://www.newdirectionsrc.com/

Isetehtud mootorialus:
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=821201&highlight=vectored+thrust
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum
[J]



Liitunud: 28 Aug 2005
Postitusi: 2758
Asukoht: Tallinn

PostitusPostitatud: Laup Okt 11, 2008 10:31    Teema: Vasta viitega

Mach=1.2:
http://www.youtube.com/watch?v=RbMIOvi46ro

Tsiteerin::
Mis arvata kui panna mootor z-teljel servoga

2 mootoriga ehk lihtsam?
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum
AndrusT



Liitunud: 5 Märts 2007
Postitusi: 537
Asukoht: Tallinn

PostitusPostitatud: Esm Okt 13, 2008 14:08    Teema: Vasta viitega

Nii, sain lennuki z-telje ümber pöörama nii paremale, kui vasakule. Tegin mehhaaniliselt asümeetriliselt pööravad tüürid Arne ja AndresO soovituste hübriidina. Seega pääsesin elektroonilisest mikserist Smile

Pöörderaadius tuli rahuldav, kuigi oli tunda, et servode jõust pöördtüüre hoida jäi väheseks. Tõenäoliselt tuleb panna tiiva otstesse võimsamad servod.
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum Saada e-mail
AndrusT



Liitunud: 5 Märts 2007
Postitusi: 537
Asukoht: Tallinn

PostitusPostitatud: Nelj Juuni 25, 2009 15:01    Teema: Vasta viitega

Mul ikka see UAV pisik küljes ja edevus ei lase vaikida. Confused
Sain vaidtiiva iseseisvalt lendama. Jaanid on korda läinud püha. Smile Esimest korda elus oleks võinud puldi lõkkesse visata kartmata, et lennuk järgneva 10-ne minuti jooksul alla kukub või silmist kaob. Õnneks pulti lõkkesse ei visanud ja maandasin lennuki enne aku lõppemist tervena ära.
GPS-i järgi suuna hoidmine hakkas tööle.
Probleem muidugi ka jäi, otsesuunaline ossilatsioon ehk võnkumine.
Teades võnkumise probleemide raskust, st. raskusi neid välja ajada, tõenäoliselt loobun vaidtiiva arendusest ja otsin mõne testsugusema ehitusplaaniga lennuki.
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum Saada e-mail
juksrace



Liitunud: 3 Juuni 2009
Postitusi: 77
Asukoht: Tartu

PostitusPostitatud: Reede Juuni 26, 2009 19:47    Teema: Vasta viitega

Sabata lennuki test

http://www.youtube.com/watch?v=E-5ctTWQODk&eurl=http%3A%2F%2Fwww%2Ercpowers%2Ecom%2Fforum%2Fshowthread%2Ephp%3Ft%3D607&feature=player_embedded
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum
AndrusT



Liitunud: 5 Märts 2007
Postitusi: 537
Asukoht: Tallinn

PostitusPostitatud: Reede Juuni 26, 2009 20:10    Teema: Vasta viitega

Midagi sellist tahaks ka valmis saada. Oleks vaid ainult 1 tiib, ei mingeid vertikaalseid stabilisaatoreid ega muid välja ulatuvaid "sarvi". Lisaks sellele tahaks selle muuta ka iseseisvalt lendavaks.
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum Saada e-mail
mart63



Liitunud: 24 Juuli 2006
Postitusi: 2508
Asukoht: Tallinn,Mustamäe

PostitusPostitatud: Püh Juuni 28, 2009 17:14    Teema: Vasta viitega

http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1052384
Täitsa lendavad asjad ja ilma püstiste kiiludeta.
_________________
Mudelite galerii
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum
Nullpointer



Liitunud: 3 Juuli 2007
Postitusi: 110
Asukoht: Tartu

PostitusPostitatud: Nelj Juuli 02, 2009 23:36    Teema: Vasta viitega

mart63 kirjutas:
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1052384
Täitsa lendavad asjad ja ilma püstiste kiiludeta.


Lõikaks endalegi, aga kust ma profiili leian?
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum
mart63



Liitunud: 24 Juuli 2006
Postitusi: 2508
Asukoht: Tallinn,Mustamäe

PostitusPostitatud: Reede Juuli 03, 2009 0:01    Teema: Vasta viitega

Seal kirjutatust saan mina aru nii, et pole väga oluline. Suvaline semisümeetriline, mille "paksusesse" akud ja muu tehnika ära mahutada, siis pole vajadust eraldi kere järgi kah. Elevonile soovitavad 6mm üles trimmi.


Muide, lahe avatar. Ma oma aruga üritasin toda maha lüüa, siis alles taipasin.. Laughing
_________________
Mudelite galerii
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum
felch



Liitunud: 22 Apr 2009
Postitusi: 1462
Asukoht: Tallinn, Nõmme

PostitusPostitatud: Reede Juuli 03, 2009 7:50    Teema: Vasta viitega

Sarnast aga muidugi pisikest mänguasja nägin mudelipoes müügil. Mootori pööramise võimalust küll ei olnud. Hind oli kuskil 500 raha kandis.
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum Vaata liikme veebilehte MSN Messenger
tarmotaja



Liitunud: 5 Juuli 2006
Postitusi: 119
Asukoht: Märjamaa

PostitusPostitatud: Nelj Aug 13, 2009 20:28    Teema: Vasta viitega

Üle pika aja võtsin jälle lennukiehituse kätte. Masu teeb oma töö ja keret ning tagatiibu ei raatsinud teha.
Välja tuli midagi sellist:
http://gallery.pistik.com/view_photo.php?set_albumName=Tarmotaja-pildid&id=Tiib2_2
http://gallery.pistik.com/view_photo.php?set_albumName=Tarmotaja-pildid&id=Tiib2_1

Tiivaulatus 1 meeter ja lennukaal 600g. Kaal on suur tänu igasugustele eksperimentidele. Lisaks on see penoplastist ja balsaga kaetud tiib. Sattus aga kuidagi eriti raske balsa.
Plaan oli teha tõepoolest ainult tiib. Niimoodi, et midagi muud välja ei paista. Kuid lugedes foorumeid, panin ikkagi kiilud otstesse. Ja see tobe mootoriraam. Ilmselge liialdus. Kuid esialgu plaanisin üht outrunner mootorit ja seda ei saanud kere sisse ära peita. Mootor oli aeglane ja kirjatuvi Hiinamaalt tõi natukene kiirema jõuallika. Eriti uhke olen selle üle, et ei ole näha kuidas kaldtüürid pööravad. Kõik on ära peidetud ( servo telg on risti kaldtüüriga ).
Esimesed katsed olid vaevalised, kuna vahepeal oli peal ka üks raskem mootor ning raskuskese oli eriti taga. Näis, kuidas uus mootor veab. Kuna oli vaja raskuskeset ettepoole saada, siis panin 1800mAh 3s Lipo aku. Elektrit jätkub kauaks ... kuid kahjuks on see ka lisakaal.

Tarmo
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum
[J]



Liitunud: 28 Aug 2005
Postitusi: 2758
Asukoht: Tallinn

PostitusPostitatud: Esm Mai 27, 2013 11:41    Teema: Vasta viitega

Siin üks topklassi vaidtiib:
http://www.hyperflight.co.uk/products.asp?code=ZUPAIR%2DZ1&name=zupair-z1
Pinnakoormatus tiivale 14 g/dm2 ja tehnoloogiliselt väga tänapäevane. Kaalujaotuski antud. Elektrimootori lisamisel saaks huvitava riista Exclamation
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum
tikka



Liitunud: 31 Jan 2007
Postitusi: 899
Asukoht: Rakvere

PostitusPostitatud: Esm Mai 27, 2013 20:39    Teema: Vasta viitega

[J] kirjutas:
tola555 kirjutas:
Määrus? Paluks linki riigiteatajale.

http://www.fai.org/aeromodelling/documents/sc4
Vähe Riigiteatajast kõrgem tase, aga äkki sobib.

FAI on rahvusvaheline Lennuspordiföderatsioon ja selle määrused reguleerivad rahvusvahelisi võistlusi ning rekordeid lennunduse ja kosmonautika valdkonnas. Sisuliselt ei oma need hobilenduritele ega mitte FAI võistlustele mittemingisugust tähtsust. Muidugi on seal päris kasulikke nõuandeid, aga kõik ei pea neid järgima.
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum
[J]



Liitunud: 28 Aug 2005
Postitusi: 2758
Asukoht: Tallinn

PostitusPostitatud: Teis Mai 28, 2013 9:28    Teema: Vasta viitega

Siit võib leida hea ülevaatliku kirjelduse tüüride käikudest ja ZUPAIR-Z1 lennuki timmimisest:
http://www.zupair.com/instructions.htm
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum
Reasta teated:   
Uus teema   Vasta teemale    Mudelismifoorum -> Üldine arutelu Kõik ajad on GMT + 3 Tundi
Mine lehele Eelmine  1, 2
Lehekülg 2, lehekülgi kokku 2

 
Hüppa:  
Sa ei saa teha siia alafoorumisse uusi teemasid
Sa ei saa vastata siinsetele teemadele
Sa ei saa muuta oma postitusi
Sa ei saa kustutada oma postitusi
Sa ei saa hääletada küsitlustes


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group