Mudelismifoorum Mudelismifoorum
forum.pistik.com
 
 KKKKKK   OtsiOtsi   Liikmete nimekiriLiikmete nimekiri   KasutajagrupidKasutajagrupid   RegistreeriRegistreeri 
 ProfiilProfiil   Privaatsõnumite lugemiseks logi sissePrivaatsõnumite lugemiseks logi sisse   Logi sisseLogi sisse 

Kuidas juhid pöörde- ja kõrgustüüriga lennukit?

 
Uus teema   Vasta teemale    Mudelismifoorum -> Üldine arutelu
Vaata eelmist teemat :: Vaata järgmist teemat  
Autor Teade
lauri
Administrator


Liitunud: 20 Juuli 2005
Postitusi: 3055
Asukoht: Tallinn, Estonia

PostitusPostitatud: Reede Apr 06, 2007 19:17    Teema: Kuidas juhid pöörde- ja kõrgustüüriga lennukit? Vasta viitega

Tekkis mõte uurida, kuidas juhid lennukit, millel on ainult pöörde- ja kõrgustüür (võibolla lisaks ka gaas). Kas mõlemad tüürid paremal käel, kus tavaliselt (Mode2) on kaldtüürid ja kõrgustüür? Või ikkagi nii, nagu Mode2 ette näeb - pöördetüür vasakul ja kõrgustüür paremal käel?
_________________
Lauri Laidna - www.pistik.com
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum Vaata liikme veebilehte
tulnuk



Liitunud: 1 Aug 2005
Postitusi: 539
Asukoht: tartu

PostitusPostitatud: Reede Apr 06, 2007 20:47    Teema: Vasta viitega

2M plaanerite(ainukesed 2 kanaliga linnud mul) puhul on pööramine paremal ja kõrgus vasakul, seega gaasi on samuti paremal.

Viimati muutis seda tulnuk (Laup Apr 07, 2007 23:32). Kokku muudetud 1 kord
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum Saada e-mail MSN Messenger
[J]



Liitunud: 28 Aug 2005
Postitusi: 2765
Asukoht: Tallinn

PostitusPostitatud: Reede Apr 06, 2007 21:13    Teema: Vasta viitega

Mulle meeldib pöördetüür kaldtüüri asemele panna, siis teine käsi vaba ja gaas täiesti eraldi. Refleksid ei kõlba ainult selililennu jaoks, aga seda sellise lennukiga polegi sügavat mõtet tegema hakata.
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum
lauri
Administrator


Liitunud: 20 Juuli 2005
Postitusi: 3055
Asukoht: Tallinn, Estonia

PostitusPostitatud: Reede Apr 06, 2007 21:20    Teema: Vasta viitega

Mugavam olekski paremale käele mõlemad panna... aga õigem oleks vist jätta siiski nii nagu Mode 2 puhul "peab".

Edit: Lahendus = panin kõik nii nagu MODE 2 käsib, aga lisasin veel AIL>RUD mixi 100%-liselt, niiet kaldtüüride kang ja ka pöördetüüri kang mõjuvad pöördetüürile...
_________________
Lauri Laidna - www.pistik.com
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum Vaata liikme veebilehte
arne



Liitunud: 11 Aug 2005
Postitusi: 467
Asukoht: Tallinn

PostitusPostitatud: Püh Apr 08, 2007 13:05    Teema: Vasta viitega

Ma olen näinud sellist lähenemist, et mode 2 puhul on parema kangi all "primary turning device" ja vasaku all siis "secodnary turning device", juhul kui too olemas on.

Kaldtüüridega lennuki puhul on siis põhiliseks pööramisseadmeks kaldtüürid, ainult pöördetüüriga lennukil siis pöördetüür.

Loogika siis selline, et pöörad ikka parema käega, lihtsalt ühel juhul saad korrigeerida külglibisemist pöördetüüriga.

Arne
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum Saada e-mail Vaata liikme veebilehte
mart



Liitunud: 15 Aug 2006
Postitusi: 498
Asukoht: Wermelskirchen

PostitusPostitatud: Püh Apr 08, 2007 13:21    Teema: Vasta viitega

Kasutan vaskul pool körgus ja pöördetüüri, paremal kaldtüüre ja klappe vöi mootorit, olenavalt mudelist. Kui elerone pole, siis on pöördetüür ka paremale poolde lisatud.
Mulle meeldib selline kasutus, kuivörd saan vajadusel mudelit ka ühe käega juhtida, kui parema käega viskan vöi kinni püüan.
Eks see harjumuse ja maite asi ole.
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum
Ervin2



Liitunud: 23 Märts 2006
Postitusi: 1787
Asukoht: tallinn & harjumaa

PostitusPostitatud: Teis Apr 10, 2007 10:45    Teema: Vasta viitega

Minul seadistus nagu Mode2 ette näeb,st.pööran ja gaasitan vasakuga ja kõrgus paremal.
Sama seadistus ka väikeste mudelite puhul millel on kaldtüürid,st.kaldtüürid seadistatud paremale poolele,kuna pisikestel pöördetüür toimib suht tuimalt (ei toimi peaaegu) ja seda peaaegu ei kasuta.
_________________
Harjumaa-Tallinn-Harjumaa
Spectrum DX9 2,4G
FOX EPO Glider 2,3M
DISCUS CS 2,6M
PROXIMA II 2,8M
CONDOR 2,5M
VOLARE 230
ELIPSOID EVO 280
Hot Pepper 3D
Durafly™ HyperBipe 900mm EPO


Viimati muutis seda Ervin2 (Teis Apr 10, 2007 19:13). Kokku muudetud 1 kord
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum Saada e-mail Vaata liikme veebilehte AIM Aadress MSN Messenger
lauri
Administrator


Liitunud: 20 Juuli 2005
Postitusi: 3055
Asukoht: Tallinn, Estonia

PostitusPostitatud: Teis Apr 10, 2007 11:00    Teema: Vasta viitega

Ega tavaliselt pöördetüüri ei osatagi enne vigurlennu mudelit kasutada või siis... ei kasutata lihtsalt. Ise avastasin, et päris hea pöördetüüri harjutamine on maanduma tulemine ja lennuki joondamine pöördetüüriga, nii peakski tegelikult alati tegema! Mootorlennukiga saab ühe paagitäiega nii paarkümmend harjutust teha, ühelt poolt ja teiselt poolt.

... ja eks hiljem ka selili Wink
_________________
Lauri Laidna - www.pistik.com
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum Vaata liikme veebilehte
tarts



Liitunud: 14 Sept 2006
Postitusi: 831
Asukoht: Tallinn

PostitusPostitatud: Teis Apr 10, 2007 13:50    Teema: Vasta viitega

Kõige rohkem nõuabki harjutamist selili rooli kasutamine. Õiget pidi lennates pööravad kaldtüür ja pöörde tüür kangidega samas suunas aga tagurpidi peab kange vastasuunas kallutama, et tüüre samas suunas pöörata.
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum Saada e-mail Vaata liikme veebilehte
lauri
Administrator


Liitunud: 20 Juuli 2005
Postitusi: 3055
Asukoht: Tallinn, Estonia

PostitusPostitatud: Teis Apr 10, 2007 18:58    Teema: Vasta viitega

tarts kirjutas:
...aga tagurpidi peab kange vastasuunas kallutama, et tüüre samas suunas pöörata.


Kaldtüürid käivad ikka sama pidi Wink
_________________
Lauri Laidna - www.pistik.com
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum Vaata liikme veebilehte
[J]



Liitunud: 28 Aug 2005
Postitusi: 2765
Asukoht: Tallinn

PostitusPostitatud: Teis Apr 10, 2007 19:56    Teema: Vasta viitega

Pöördetüüri kasutamise eksam on rippumine. Simus hea harjutada. Kes ikka RF3,5-e Airplane Hover Traineris hakkama ei saa, sel veel nina püsti ajama pole mõtet hakata.
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum
tarts



Liitunud: 14 Sept 2006
Postitusi: 831
Asukoht: Tallinn

PostitusPostitatud: Kolm Apr 11, 2007 14:09    Teema: Vasta viitega

Isegi, kui Hover enamvähem selge on siis ilma harjutamata võib tagurpidi Harrieris küll segadus tekkida.
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum Saada e-mail Vaata liikme veebilehte
Erki.K



Liitunud: 15 Veeb 2014
Postitusi: 269
Asukoht: Saare mk

PostitusPostitatud: Laup Apr 11, 2015 19:53    Teema: Vasta viitega

Tekkis selline küsimus ,et millisel juhul kasutatakse kõrgustüüri enne pöördetüüri ja millisel juhul vastupidi?

Kui mudelil kaldtüürid puuduvad siis kumba lahendust eelistada?


Pöördtüür enne:
http://static.rcgroups.net/forums/attachments/2/0/4/2/6/a3594623-56-101113a.jpg

Kõrgustüür enne:
http://www.rc-network.de/forum/attachment.php?attachmentid=330786&d=1249942154
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum
tikka



Liitunud: 31 Jan 2007
Postitusi: 901
Asukoht: Rakvere

PostitusPostitatud: Laup Apr 11, 2015 22:04    Teema: Vasta viitega

Erki.K kirjutas:
Tekkis selline küsimus ,et millisel juhul kasutatakse kõrgustüüri enne pöördetüüri ja millisel juhul vastupidi?

Kui mudelil kaldtüürid puuduvad siis kumba lahendust eelistada?
...


Pigem on oluline kandepinna enda asetus, mitte ainult tüüri. Oleneb mudelist, paljudel juhtudel on need enam-vähem ühekaugusel. Viskekatel on tihti kiil tagapool, sest neil peaks olema oluline teekonnapüsivus viskehetkel. Õppemudelitel on kiil sageli natuke eespool, sest see tagab parema käitumise väikestel kiirustel ja kiirema pöörisest väljatuleku, sest stabilisaator varjab vähem kiilu. Kui kiil ulatub sarnaselt viskeka omale kerest alla, siis võib selle tahapoole panna, sest stabilisaator ei varja selle alumist osa.

Aerodünaamika mängib siin ka oma rolli ja põhjuseid võib veel olla.
_________________
Mudelite pildikogu
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum
Reasta teated:   
Uus teema   Vasta teemale    Mudelismifoorum -> Üldine arutelu Kõik ajad on GMT + 3 Tundi
Lehekülg 1, lehekülgi kokku 1

 
Hüppa:  
Sa ei saa teha siia alafoorumisse uusi teemasid
Sa ei saa vastata siinsetele teemadele
Sa ei saa muuta oma postitusi
Sa ei saa kustutada oma postitusi
Sa ei saa hääletada küsitlustes


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group